اولین انتحاری لبنانی در سوریه

کد خبر: 46466
|
18:55 - 1392/05/14
نسخه چاپی
"معتصم" درحالی به نقطه نظامی "ابو زید" در نزدیکی "قلعه الحصن" واقع در ریف حمص در یک عملیات انتحاری حمله کرد که این نخستین عملیات تروریستی گروه "جند الشام" در سوریه به شمار می آید تا تنها ساعتی پس از آن برادر معتصم، "حسن" عملیات دوم را در همین نقطه به اجرا بگذارد.
به گزارش اسلام آباد خبر به نقل از مشرق -"ابومعاذ معتصم الحسن"، را باید نخستین تروریست لبنانی عضو گروه "جند الشام" در لبنان به شمار آورد که دست به عملیاتی انتحاری در حمص سوریه زد.

"ابومعاذ معتصم الحسن" از اهالی منطقه "باب المنکوبین" طرابلس لبنان بود که در اثر عملیات انتحاری که در "حمص" سوریه به اجرا گذاشت، به قتل رسید.

این عملیات انتحاری را باید نخستین عملیات انتحاری یک جوان لبنانی وابسته به سازمان القاعده به شمار آورد که به طور مشخص در منطقه "قلعه الحصن" حمص به اجرا درآمد و برخی از پایگاه های ارتباط جمعی اینترنتی در طرابلس این خبر را با عنوان "ابو معاذ الحسن عملیات انتحاری را در سوریه اجرا کرد"، منتشر کرده و پوشش دادند.

این عملیات انتحاری در واقع توسط دو برادر جوان لبنانی وابسه به سازمان "جند الشام" به اجرا درآمد و از زمان آغاز بحران سوریه در 15 مارس 2011 میلادی تاکنون اولین اقدام در نوع خود به شمار می آید.


یکی از عملیات های انتحاری که توسط این دو جوان لبنانی در سوریه به اجرا گذاشتند، در نقطه نظامی "ابو زید" در منطقه "الحصن" در ریف حمص بود، تا تنها چند ساعت بعد از اجرای اولین عملیات انتحاری، برادر دوم به این نقطه نظامی حمله کند و عملیات انتحاری خود را به اجرا بگذارد.

پایگاه های مختلف ارتباط جمعی اینترنتی با انتشار این خبر، تصاویری از "معتصم خلدون الحسن" ملقب به "ابو معاذ" و برادرش "حسن" ملقب به ابوعثمان را نیز منتشر کردند.

در رثای این دو تروریست جوان لبنانی آمده است که "خبر شهادت دو برادر جوان به نام های معتصم و حسن را به اطلاع مسلمانان لبنانی و به خصوص اهل طرابلس می رسانیم".

"معتصم" درحالی به نقطه نظامی "ابو زید" در نزدیکی "قلعه الحصن" واقع در ریف حمص در یک عملیات انتحاری حمله کرد که این نخستین عملیات تروریستی گروه "جند الشام" در سوریه به شمار می آید تا تنها ساعتی پس از آن برادر معتصم، حسن عملیات دوم را در همین نقطه به اجرا بگذارد.

در ادامه اطلاعیه کشته شدن این دو جوان لبنانی آمده است که مراسم بزرگداشتی به مناسبت "شهادت" این دو جوان در منطقه "باب المنکوبین" برگزار خواهد شد.

پایگاه اینترنتی روزنامه لبنانی "النهار" ضمن تایید این خبر، تاکید کرد که "شیخ عمر بکری فستق"، مبلغ اسلامی و کارشناس امور گروه های سلفی جهادی و سازمان القاعده در این ارتباط گفت: "بله، ما خبر عملیات انتحاری ابو معاذ در منطقه الحصن و برادرش در همین مکان را دریافت کردیم.

وی افزود: این دو جوان لبنانی ‌ در منطقه "أسوج و حضرا" زندگی می کردند، سپس از لبنان راهی سوریه شدند و بعد از ورود به خاک سوریه آن عملیات های انتحاری را در منطقه "قلعه الحصن" به اجرا گذاشتند.

وی در ادامه گفت: در مراسمی که در منطقه "التبانة" درحال برگزاری بود، خبر این عملیات انتحاری و کشته شدن معتصم و برادرش اعلام شد.

عمر بکری تاکید کرد: معتصم و حسن عضو گروه جند الشام در الحصن بودند که به رهبری آن را "ابو سلمان البستانی" برعهده دارد و هم اکنون وی در سوریه به سر می برد.


عمر بکری درباره "ابو سلمان البستانی" توضیح داد که وی پیشتر در زندان معروف "رومیه" در بازداشت به سر می برد و حدود یک سال پیش آزاد شد تا پس از آزادی راهی به سوریه شود و از طریق نوارهای ویدیویی که در شبکه یوتیوب پخش می کرد، گروه جند الشام در سوریه را توسعه و گسترش داد.

وی گفت: این گروه هیچ رابطه‌ای با گروه "جند الشام" فعال در اردوگاه آوارگان فلسطینی "عین الحلوة" ندارد.

عمر بکری خاطر نشان کرد: عملیات انتحاری این دو برادر بعد از ظهر روی داد و خبر کشته شدن ابومعاذ از طریق گروه های وابسته به سازمان جند الشام در اسوج و سوریه به دست من رسید.

وی گفت: معتصم یکی از دانش آموزان فردی به نام "صدام دیب" بود که در منطقه "المئتین" در شمال لبنان و در جریان درگیری گروه جند الشام با گروه "فتح الاسلام" کشته شد.

عمر بکری توضیح داد که صدام دیب از جهاد در عراق پشتیبانی می کرد و چندین بار به این دلیل بازداشت شده بود.

این کارشناس گروه های سلفی جهادی اذعان کرد که ابومعاذ (معتصم) اولین انتحاری لبنانی است، اما قبل از وی نیز چند عملیات دیگر از این دست در سوریه روی داده است. شاید وی نخستین لبنانی در منطقه الحصن باشد، اما در مناطق دیگر عملیاتی توسط غیرلبنانی‌ها صورت گرفته است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب