چه زماني صلاحيت وزراي پيشنهادي كابينه يازدهم مورد بررسي قرار مي ‍ گيرد؟

کد خبر: 45992
|
22:22 - 1392/05/13
نسخه چاپی
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به تشریح جزئیات جلسه رای اعتماد به کابینه یازدهم و وزرای دولت منتخب پرداخت.

عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جزئیات معرفی وزرای کابینه یازدهم به مجلس گفت: برابر قانون رئیس جمهور منتخب دو هفته پس از مراسم تحلیف فرصت دارد که اسامی هیئت وزیران را با شرح تک تک وزرا تقدیم مجلس کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور می تواند پیش از موعد مقرر اقدام به معرفی وزرای پیشنهادی خود کند اظهار داشت: پس از معرفی اعضای کابینه رئیس ملجس باید در اولین جلسه علنی معرفی نامه وزیران را اعلام وصول کرده و پس از قرائت آن در صحن علنی دستور تکثیر آن را صادر کند تا در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

سخنگوی هیئت رئیسه با بیان اینکه نمایندگان یک هفته برای بررسی اصول کلی برنامه های دولت و هیئت وزرا فرصت دارند افزود: پس از این مهلت جلسات علنی مجلس برای رای اعتماد به کابینه و تک تک وزرا به صورت متوالی و در دو نوبت صبح وعصر برگزار می شود و در این مدت نطق و دستور دیگری در صحن علنی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در جلسات رای اعتماد به کل کابینه و تک تک وزرا نمایندگان موافق و مخالف صحبت می کنند و اخذ رای می تواند به دو صورت دستی و الکترونیکی برگزار شود.

مصری در ادامه به تشریح جزئیات بیشتر درباره رای اعتماد به کابینه پرداخت و اظهار داشت: برای ترکیب هیئت وزیران پنج نماینده مخالف وپنج نماینده موافق به ایراد سخنرانی می پردازند و رئیس جمهور و یا نماینده وی به اظهارات نمایندگان مجلس پاسخ می دهند.

سخنگوی هیئت رئیسه همچنین درباره فرصت رئیس جمهور در دفاع از وزرای پیشنهادی خود گفت: رئیس جمهور در نطق اولیه و دفاعیت خود مجموعا دو ساعت و سی دقیقه فرصت دارد تا در تایید صلاحیت وزرا و ترکیب کلی کابینه به سخنرانی بپردازد.

مصری در پایان اظهار داشت: در صورت ارائه اسامی کابینه یازدهم در مراسم تحلیف حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی معرفی نامه وزیران در اولین فرصت جلسه علنی یعنی سه شنبه اعلام وصول می شود و مجلس در دو هفته بعد جلسات علنی خود را به منظور بررسی کابینه یازدهم برگزار می کند.

گفتني است؛ با استناد به سخنان سخنگوي هيئت‌رئيسه و با توجه به اعلام وصول ليست كابينه دكتر روحاني در جلسه‌علني امروز، از روز يكشنبه هفته آتي ( 20 مردادماه) بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي دولت يازدهم  در صحن‌علني  مجلس آغاز مي‌شود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب