از رای به روحانی به خاطر خاتمی تا توبه رئیس جمهور پیشین ایران/ نظرات کاربران «نامه» در مورد حضور خاتمی در مراسم تحلیف

کد خبر: 45663
|
12:05 - 1392/05/13
نسخه چاپی
اکثریت کاربران نامه نیوز موافق حضور خاتمی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری هستند.

به گزارش نامه، کمتر از 7 ساعت دیگر  تا برگزاری مراسم تحلیف حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی باقی است و همچنان حضور سید محمد خاتمی در این مراسم بحث داغ رسانه‌ها و جامعه است. در همین ارتباطات پایگاه خبری «نامه» با انتشار خبری از کاربران خود خواست تا در مورد حضور خاتمی در مراسم تحلیف اظهار نظر کنند.

با گذشت 24 ساعت از انتشار خبر، مخاطبان «نامه نیوز» در تحلیل‌های شخصی خود دلایل مخالفت و موافقت خود را با حضور خاتمی در مراسم تحلیف مطرح کردند.

موافقان حضور سید محمد خاتمی با بیان اینکه وی از سرمایه‌های اجتماعی ایران است، مدعی هستند حضور خاتمی در مجلس می‌تواند زمینه وحدت بیشتر را در میان مسئولان فراهم کند. این افراد معتقند که حضور پیدا نکردن خاتمی در مراسم تحلیف سبب خواهد شد تا بداخلاقی‌های سیاسی و تندروی‌ها ادامه پیدا کند.

در کنار این افراد عده‌ای نیز با مخالفت با حضور خاتمی در مراسم تحلیف اعلام کردند، تا رئیس جمهور پیشین ایران از اعمال خود در حوادث انتخابات سال 88 عذرخواهی نکند، نمی‌تواند در مراسم تحلیف و مراسمی شبیه به آن شرکت کند. مخالفان خاتمی معتقد هستند که هنوز مردم او را نبخشیده‌اند.

در زیر برخی از اظهار نظرات موفقان و مخالفان حضور خاتمی را بخوانید:

الهام در حمایت از حضور خاتمی نوشت: «من اصولگرا هستم و به روحانی هم رای ندادم اما حضور خاتمی می تونه به از بین رفتن فضای خصمانه توی سیاست کشور ما کمک کنه خاتمی مثل بقیه اصلاح طلبها تندرو نیست».

محمدرضا در مخالفت با حضور خاتمی در تحلیف نوشت: «مخالفم مخالفم مخالفم».

سمیع علت رای به روحانی را به علت حمایت خاتمی از وی دانست و نوشت: «خاتمی باید باشد چون خدمات شایانی به نظام کرده است. مردم به خاطر رفسنجانی و خاتمی به روحانی رای دادن.خاتمی دوستت داریم».

علی با اشاره به شایعات مطرح شده در مورد رابطه خاتمی و جورج سورس نوشت: «خاتمی قراره با جورج سوروس بیاد مجلس ازش اجازه گرفته؟»

ناشناسی در حمایت از حضور خاتمی در مراسم تحلیف نوشت: «خاتمی یعنی صبر، خاتمی یعنی تفکر، خاتمی یعنی تمرکز، خاتمی یعنی مردم و مردم یعنی خاتمی».

مدافع ولایت با یادآوری حوادث سال 88 نوشت: «سران فتنه جایی در مجلس ندارند».

سید احمد دوران ریاست جمهوری خاتمی را یادآور می‌شود و می‌نویسد: «آقای خاتمی 8 سال رییس جمهور این مملکت بوده و فکر کنم آنقدر به ایران خدمت کرد که بشود بخشیدش و یادمون نرود که ما مسلمان هستیم و همیشه صحبت از بخشش می کنیم».

سعید نیز در مخالفت با حضور خاتمی نوشت: «وای بر ما وای بر ما اگر دوباره خاتمی قدرت بگیرد وای بر ما».

بررسی نظرات موافق و مخالف، نشان می‌دهند بیش از 70 درصد کاربران «نامه نیوز» موافق حضور رئیس جمهور پیشین کشورمان در مراسم تحلیف حسن روحانی هستند و اکثریت آنان دلیل این حضور را ایجاد وحدت ملی می‌دانند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد