اُسپری ارتش آمریکا وارد اوکیناوا می شود

کد خبر: 45584
|
10:05 - 1392/05/13
نسخه چاپی
تعدادی از هواپیماهای غول پیکر «ام وی ۲۲» ارتش آمریکا امروز عصر از غرب ژاپن به پایگاه اصلی آمریکا در جزیره اوکیناوا مستقر می‌شوند.
  به گزارش  اسلام آباد خبر به نقل از فارس، مقر فرماندهی تفنگداران دریایی ارتش آمریکا در اوکیناوای ژاپن اعلام کرد که تعدادی از هواپیماهای ام وی 22 موسوم به اُسپری امروز عصر از پایگاه ایواکُنی در غرب ژاپن وارد پایگاه فوتنما در جنوب این کشور می‌شوند.

هفته گذشته یک کشتی حامل 12 هواپیمای غول پیکر اُسپری ام وی 22 متعلق به ارتش آمریکا برای استقرار در پایگاه نظامی ایواکُنی وارد ایالت یاماگوچی ژاپن شد.
هواپیمای اُسپری ارتش آمریکا
هواپیمای اُسپری ارتش آمریکا
این برای دومین بار است محموله حامل هواپیماهای غول پیکر اُسپری در ژاپن مستقر می‌شود. سال گذشته نیز بیش از 20 هواپیمای اُسپری نیروی هوایی آمریکا به پایگاه هوایی فوتنما منتقل شده بود که با واکنش و اعتراض مردم محلی مواجه شد.

استقرار این هواپیماها اعتراضات طولانی مدت مردم را در رابطه با مسائل امنیتی مربوط به پایگاه‌های هوایی آمریکا در ژاپن تشدید کرده است.

براساس این گزارش، تفنگداران دریایی آمریکا علیرغم اعتراضات دولت محلی همچنان به پرواز آموزشی این هواپیماها بر فراز جزیره اوکیناوا ادامه می‌دهند.

این هواپیماها علاوه بر صدای ناهنجار و بسیار زیاد عامل آلودگیهای زیست محیطی نیز هستند.

از این هواپیماها به طور گسترده‌ای در عراق و افغانستان استفاده می‌شد. آمریکا اعلام کرد که این هواپیماها بسیار مستحکم هستند. هواپیماهای اُسپری به مانند یک هواپیما پرواز می‌کنند و روتورهای کج شونده آن این قابلیت را به آن می‌دهند تا بتواند به طور عمودی به پرواز در آمده و فرود بیایند. این هواپیماها از انواع CH-46 بسیار سریعتر بوده و محموله بیشتری را با خود حمل می‌کنند.

مردم اوکیناوا همچنین به دلیل استقرار هواپیماهای اسپری در پایگاه هوایی نیروهای تفنگداران دریایی فوتنما بسیار خشمگین هستند چرا که دو کشور بیش از یک دهه است که می‌خواهند این پایگاه را تعطیل کنند.

آمریکا بیش از 48 هزار نیروی نظامی در ژاپن دارد که بیش از نیمی از آنها در اوکیناوا مستقر هستند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب