نجار در مراسم تنفیذ:انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ خط بطلانی بر سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران بود

کد خبر: 45301
|
18:22 - 1392/05/12
نسخه چاپی
 نجار در مراسم تنفیذ:انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ خط بطلانی بر سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران بود
 
وزیر کشور با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ گفت: انتخابات امسال خط بطلانی بر همه سیاه‌نمایی‌ها و القای شبهات و تردید علیه جمهوری اسلامی ایران بود.


به گزارش  خبرگزاری فارس، مصطفی محمد نجار عصر امروز شنبه در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حجت‌الاسلام حسن روحانی که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، گزارشی از روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ارائه کرد.

وی در بخش ابتدایی سخنان خود گفت: خدا را شاکرم که توفیق حاصل شد در چنین ایام پرفیض و مبارکی در جریان برگزاری مراسم تنفیذ حکم یازدهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران گزارشی از رویداد حماسه بزرگ ملت ایران در 24 خرداد سال 92 به استحضار برسانم.

وزیر کشور با بیان اینکه خدا را شاکریم ملت شریف ایران از آزمون و محک بزرگ و سرنوشت‌ساز انتخابات چونان گذشته سرافراز و سربلند بیرون آمدند تصریح کرد: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری که بسترساز حماسه اقتصادی است به معنی واقعی کلمه و با زیبایی هرچه تمام‌تر عینیت بخشید.

وی افزود: انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری به عنوان نماد مردم‌سالاری دینی مورد تأکید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و در راستای اصل ششم قانون اساسی که اداره امور کشور را متکی به آرای عمومی نموده است در یکی از حساس‌ترین و مهمترین مقاطع برگزار شد و مردم رشید، بصیر، مؤمن، هوشمند و موقع‌شناس ایران در جای‌جای کشور در لبیک به ندای مقتدا و رهبر خویش حماسه عظیم و بزرگی آفریدند.

نجار همچنین گفت: ملت با استفاده از فرصت و ظرفیت وسیع انتخابات که حقیقتاً نماد مردم‌سالاری دینی و محل تجلی، اراده و رأی مردم در اداره امور کشور است برگ زرین دیگری در کارنامه پرافتخار خود افزودند.

وزیر کشور با بیان اینکه ملت سلحشور ایران با درک صحیح از تأثیرات شگرف انتخابات پرشور در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در عرصه انتخابات حضور یافتند تصریح کرد: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی آب سردی بر دشمنان که از مدت‌ها قبل با برنامه‌سازی و طراحی و در صدد مأیوس کردن مردم برای از رونق انداختن انتخابات و کم‌رنگ کردن حضور مردم بودند، ریختند.

وی اضافه کرد: ملت با حضور گسترده در این انتخابات بر استمرار مقتدرانه، غیرتمندانه و پر افتخار انقلاب و گفتمان امام (ره) و مقام معظم رهبری تأکید کردند.

نجار خاطرنشان کرد: ملت سلحشور ایران با درک صحیح از تأثیرات شگرف انتخابات در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی با حضور گسترده و متراکم خود در پای صندوق‌های رأی پرشور حضور یافت.

وی حضور پرشور مردم در انتخابات را آب سردی بر پیکره دشمنان دانست و تصریح کرد: دشمنان از مدتها قبل با برنامه‌ریزی، برنامه‌سازی و طراحی درصدد مأیوس و ناامید کردن مردم برای عدم حضور در انتخابات بودند. مردم با حضور خود بر استمرار مقتدرانه، غیرتمندانه و پرافتخار راه انقلاب و گفتمان امام و مقام معظم رهبری تأکید کردند.

وزیر کشور با بیان اینکه بی‌شک برگزاری انتخابات خرداد 92 علی‌رغم گستردگی و همزمانی با انتخابات شوراها بیانگر خدشه‌ناپذیری و اوج سلامت و امانت‌داری مدیران اجرایی در همه ادوار گذشته بود گفت: انتخابات سال 92 نشان داد که نظام و دولت‌های وقت همواره در اهمیت و سلامت انتخابات به عنوان یک اصل لایتغیر و اجتناب‌ناپذیر به دیده حق‌الناس نگریسته‌اند که شاهد این ادعا چرخش نخبگان و دست به دست شدن مسئولیت‌ها در هر دوره از انتخابات ریاست جمهوری بوده و اینکه از دل هر انتخابات رئیس جمهوری با اختلاف سلیقه‌ها از دولت وقت برآمده است.

نجار ادامه داد: اینکه معامدان و دشمنان ملت ما همواره انتخابات را به عنوان نقطه قدرت و استحکام نظام و انقلاب هدف‌گیری کرده‌اند جای هیچ تردیدی نیست چرا که حضرت امام با ایده و فکر نو برای اداره کشور مبتنی بر مردم و اسلام ناب را بنیان و به جهانیان عرضه کرد که آن نظام مردم‌سالاری دینی است.

وی با بیان اینکه حضرت امام (ره) با اعتقاد راسخ و قلبی میزان را رأی ملت توصیف فرمودند گفت: به همین دلیل است که همه ارکان حکومت در جمهوری اسلامی ایران به طور مستیم و غیرمستقیم متأثر از رأی مردم است.

وزیر کشور اظهار داشت: سلوک و شیوه‌ای که از بدو انقلاب با همه‌پرسی جمهور اسلامی آغاز شد اکنون پس از گذشت 34 سال از حیات مبارک انقلاب اسلامی و برگزاری تعداد زیاد انتخابات در عهد زعامت خلف صالح و شایسته امام راحل (ره) با همان قدرت و سلامت استمرار یافته است.

«بدون تردید تدابیر حکیمانه، ارشادات و رهنمودهای ارزنده مقام معظم رهبری در تبیین جایگاه انتخابات، اهمیت برگزاری قانونمند آن، مشارکت گسترده مردم در عرصه انتخابات و همچنین هویدا و آشکار شدن نیات پلید و تبلیغات سوء دشمنان و معاندان نقش بسیار ارزشمند و اساسی در برگزاری حماسه شکوهمند انتخابات داشت به نحوی که همه افراد، گروه‌ها، سلایق و به طور کلی همه کسانی که به کشور و سرنوشت آن عشق می‌ورزند را به پای صندوق‌های اخذ رأی گسیل کرد».

نجار انتخابات امسال را خط بطلانی بر همه سیاه‌نمایی‌ها و القای شبهات و تردید علیه جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تأکید کرد: انتخابات 92 مهر تأییدی بود بر سلامت انتخابات و قانون‌مداری انتخابات‌ گذشته و انتخابات بسیار باشکوه سال 1388 که متأسفانه عده‌ای با عدم تمکین به قانون، با عبور از قانون،‌ بی‌تقوایی آن را به کام ملت تلخ و هزینه‌هایی را به مردم و کشور تحمیل کردند.

نجار با بیان اینکه همکاران بنده در وزارت کشور تداوم برگزاری موفق انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را با درک اهمیت و حساسیت انتخابات پیش‌رو بر وسعت و دامنه تلاش‌ها افزودند گفت: همکاران بنده با به میدان آوردن همه ظرفیت‌ها توان و انرژی برگزاری انتخابات باشکوه، قانونمند، سالم و رقابتی و در شأن و تراز ملت بزرگ ایران همچون انتخابات گذشته را در دستور کار خود قرار دادند.

وی به نامگذاری امسال با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توسط مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: با توجه نامگذاری امسال مسئولیت وزارت کشور برای زمینه‌سازی و بسترسازی تحقق حماسه سیاسی دو چندان شد.

وزیر کشور افزود: انتخابات 24 خرداد سال 92 به دلیل همزمانی دو انتخابات بزرگ یازدهمین دوره ریاست جمهور و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و همراه شدن آن با انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری در دو استان و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه یقیناً تدارک و برنامه‌ریزی گسترده و تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی می‌طلبید که با انتخابات گذشته متمایز بود.

نجار اظهار داشت: همکاران خدوم و زحمت‌کش بنده در وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها با بسیج همه امکانات و ظرفیت‌ها به استقبال برگزاری دو انتخابات بسیار حساس و بزرگ ملی و محلی شتافتند که یکی برای تعیین مقدرات و سرنوشت کشور در چهار سال آینده و دیگری برای مشارکت مردم در اداره امور مناطق بود.

وی با بیان اینکه در مسیر انجام این مأموریت مهم و خطیر چهار رویکرد با عنوان‌های قانون‌مداری، امانتداری، عدالت محوری، بسترسازی و زمینه‌سازی برای خلق حماسه سیاسی دنبال کردیم اضافه کرد: انجام همه مراحل و فرایندهای انتخابات مطابق و برابر مرّ قانون بود که نه ذره‌ای از آن عدول و نه ذره‌ای فراتر از آن عمل کردیم؛ با صداقت و پاسداری از رأی مردم به عنوان حق‌الناس و با عدالت محوری شرایط مساوی و برابر برای همه نامزدها را فراهم و استفاده برابر همه آنها از امکانات دولتی را ایجاد کردیم که تجلی آن در تصمیمات کمیسیون بررسی تلفیق زیرنظر وزارت کشور هیأت اجرای مرکزی انتخابات در اقدامات کم نظیر رسانه‌ای ملی در عدالت رسانه‌ای و جلوگیری از ریخت و پاش و تحمیل هزینه‌ها شاهد بودیم.

وی بسترسازی و ایجاد زمینه برای خلق حماسه بزرگ سیاسی را نصب‌العین همکاران خود دانست و گفت: به حمدالله و به توفیق الهی و پایبندی به این اصول چهارگانه توانستیم هر دو انتخابات را با موفقیت کامل در روز 24 خرداد ماه در اوج و نقطه عطف مردم‌سالاری دینی به ایستگاه آخر برسانیم.

وزیر کشور فهرست‌وار به برخی اقدامات وزارت کشور در حین برگزاری انتخابات 92 اشاره و تصریح کرد: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل هیأت اجرای مرکزی انتخابات به استناد ماده 31 قانون اصلاحی به ریاست وزیر کشور، عضویت وزیر محترم اطلاعات، دادستان کل کشور، اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و هفت نفر از شخصیت‌های دینی، سیاسی و فرهنگی به عنوان معتمدان مردمی که به منظور تسهیل در روند برگزاری انتخابات صورت گرفت.

*مجریان اصلی انتخابات در ایران مردم هستند

نجار در ادامه با اشاره به وجود هفت نفر از معتمدین مردمی در این هیئت ادامه داد: با نگاهی به ترکیب سیزده نفره 421 هیئت اجرایی شهرستان و 619 هیئت اجرایی وقت در انتخابات ریاست‌جمهوری که 9 نفر از اعضای آن را معتمدین مردمی تشکیل می‌دهند می‌توان به جرأت اذعان داشت که در جمهوری اسلامی مجریان و برگزار کنندگان اصلی انتخابات مردم هستند که این یکی از سازوکارهای استحکام و خدشه‌ناپذیری انتخابات محسوب می‌شود.

وزیر کشور افزود: حضور بازرسین وزارت کشور و نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رأی و همچنین حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی در سراسر کشور در تمامی مراحل انتخابات دلیل محکمی بر سلامت انتخابات است به نحوی که در حین و پایان رأی‌گیری و شمارش آرا تا اعلام نتایج حتی یک مورد هم اعتراض واصل نشد.

وی تصریح کرد: نتایج مستخرجه به تفکیک صندوق، شعب، شهرستان و استان در سایت وزارت کشور برای اطلاع مراجع عمومی درج شد.

نجار به تشکیل کمیسیون بررسی تبلیغات بر وزارت کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه می‌توان به استفاده عادلانه و برابر نامزدها از امکانات دولتی و تنظیم برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها، برگزاری سه دور مناظره نامزدها در رسانه ملی اشاره کرد.

وزیر کشور با اشاره به اضافه کردن 20هزار شعبه به شعب اخذ رأی با هدف فراهم سازی تسهیلات بیشتر برای رأی دادن آسان مردم افزود: به منظور کسب تبحر و ارتقای مهارت مجریان، 12 همایش توجیهی، آموزشی برگزار شد.

وی به برگزاری دوره تربیت‌مربی در دو حوزه انتخابات و فناوری اطلاعات و آموزش کارشناسان و مدیران فرمانداری‌ها و همچنین برگزاری پنج مانور سراسری پرداخته و افزود: بازنگری و اصلاح و تدوین دستورالعمل و فرم‌های آئین‌نامه اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها از دیگر موارد صورت گرفته است.

نجار به تهیه طرح جامع اطلاع‌رسانی برای انتشار صحیح اخبار مربوط به انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: تهیه سامانه جامع انتخابات برای انتخابات ریاست‌جمهوری با 23 فرآیند اجرایی و شوراهای اسلامی شهر و روستا با 26 فرآیند اجرایی و استفاده از آخرین فناوری‌های روز در حوزه اطلاعات از موارد دیگر است.

وزیر کشور با بیان اینکه سامانه جامع علاوه بر افزایش سرعت، دقت و شفافیت و کاهش هزینه‌ها قابلیت گزارش‌گیری و ردیابی در همه سطوح را فراهم کرده است، گفت:‌ این سامانه مجهز به امضای الکترونیکی بود و همه مسئولان ذیربط در امر انتخابات با استفاده از آن در سامانه جامع بودند.

وی با بیان اینکه از امضای دیجیتال برای اولین بار در سطح گسترده از یکی از قابلیت‌های متعدد کارت هوشمند ملی استفاده شد، ادامه داد: این اولین گام دستور شروع انتخابات از طریق سامانه جامع و با امضای این کارت از سوی این جانب صورت گرفت.

نجار اضافه کرد: برای اولین بار استعلام احراز هویت بیش از 90 درصد رأی دهندگان از 120میلیون رکورد پایگاه جمعیتی ثبت احوال کشور و برای نخستین‌بار با هماهنگی شورای نگهبان کلیه صورتجلسات برابر مرّ قانون در سامانه جامع به صورت مکانیزه قرار گرفت.

وزیر کشور با اشاره به ایجاد فضای امن انتخابات ادامه داد: همه پیش‌بینی‌ها و تمهیدات از سوی شورای امنیت کشور اتخاذ و با تشکیل ستاد امنیت انتخابات هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی صورت گرفت و انتخابات در محیطی امن و بدون کوچکترین مسئله‌ای برگزار شد.

وی با بیان اینکه 250 هزارنفر مسئولیت تأمین امنیت شعب اخذ رأی را با محوریت نیروی انتظامی بر عهده داشتند، گفت: وزارت کشور علاوه بر مأموریت مهم و خطیر اجرای انتخابات برای گرم کردن فضای انتخاباتی در همه شهرها و روستاها و برای اینکه بتوانند زمینه مشارکت بالای مردم را فراهم کند جلسات و همایش‌های متعددی با استانداران سراسر کشور معاونت سیاسی آنها و فرمانداران و صاحب‌نظران سازمان صدا و سیما، جامعه فرهنگی و مطبوعاتی برگزار کرد.

نجار افزود: انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در حدود 60هزار شعبه و بیش از 125هزار صندوق اخذ رأی در داخل کشور و 290 شعبه در 5 قارّه و 96 نمایندگی در خارج از کشور در 24 خرداد 92 با حضور پرشور مردم با 3 نوبت تمدید زمان اخذ رأی و 4 نوبت در تهران برگزار شد.

وزیر کشور ادامه داد: براساس اطلاعات مراکز رسمی کشور 50 میلیون و 480 هزار و 192 نفر واجد شرایط اخذ رای در این دوره از انتخابات بودند که از این تعداد نزدیک به 36 میلیون نفر از آحاد مردم عزیز با حضور در انتخابات مشارکت نزدیک به 73درصدی را رقم زدند و حجت‌الاسلام حسن روحانی را با کسب اکثریت مطلق آراء و کسب بیش از 18 میلیون رأی بعنوان یازدهمین رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب و بار دیگر عهد و میثاق ناگسستنی خود را با آرمانهای امام و انقلاب تجدید و خالق حماسه ماندگار و غرورآفرینی شدند که جهانیان را مبهوت کرد.

نجار گفت: همچنین مردم عزیز ما برای مشارکت در اداره مناطق با حضور اثرگذار در انتخابات شوراها، رأی خود را برای انتخاب 196 هزار و 917 نفر عضو علی‌البدل به صندوق‌های اخذ رای ریختند تا حضور خود را در دو عرصه ملی و محلی به نمایش گذاشته و فصل نوینی در اتحاد و یکپارچگی آحاد ملت را آغاز کنند.

وی افزود: به یاری پروردگار متعال و در یاری عنایات حضرت ولی‌عصر عرصه انتخابات در 24 خردادماه سال 92 با تلاش خستگی‌ناپذیر حدود یک میلیون و 200 هزار نفر از عوامل و دست‌اندرکاران انتخابات تبدیل به یکی از صحنه‌های بزرگ مدیریت کلان کشور گردید و بطور حتم این حجم اتفاق نمی‌افتاد مگر در پرتو عنایات حق و تلاش شبانه‌روزی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات.

وزیر کشور ادامه داد: من در همین‌جا از تمام دست‌اندرکاران انتخابات و ارشادات مقام معظم رهبری که چراغ راه ما بوده و نقش بسزایی در برگزاری شکوهمندانه انتخابات را داشت سپاسگذاری می‌کنم همچنین از جناب دکتر احمدی‌نژاد که نقش مهمی در تاکید بر انتخابات پرشور داشتند و همچنین مساعدتهای دولت خدمتگذار و دستگاه‌هایی که وزار کشور را در انجام این ماموریت کمک کردند تشکر می‌کنم.

نجار گفت: همچنین از هیئت شورای نگهبان و همچنین هیئت محترم مرکزی نظارت انتخابات، علما، مراجع عالیقدر همچنین نخبگان و دانشگاهیان که مردم را دعوت به حضور پرشکوه انتخابات کردند، همچنین از پرسنل وزارت کشور، ستاد وزارت کشور، فرمانداران گرامی و اعضای هیئت‌های اجرایی و همچنین قانونمداری تمام نامزدهای انتخاباتی که با پذیرش بلادرنگ نتایج به ارسال پیام تبریک برای حمایت از منتخب مردم و همچنین ستاد کل نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی که تدارک فضای امن انتخابات بدون هیچگونه حادثه‌ای زمینه‌ برگزاری انتخابات را فراهم کردند همچنین از رسانه‌ها و بویژه رسانه ملی که در چهارچوب مصوبات کمیسیون مرکزی تبلیغات انتخاباتی به جنگ روانی تبلیغاتی انتخاباتی رفت تشکر می‌کنم.

وی در پایان از همه مردم تشکر کرد و برای دولت یازدهم آرزوی موفقیت کرد

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها