نسخه چاپيارسال به دوستان//rnوکیل افشاگر برنامه‌های جاسوسی آمریکا:

مسکو اعتقادی به محاکمه عادلانه اسنودن در آمریکا ندارد

کد خبر: 43752
|
11:14 - 1392/05/09
نسخه چاپی
وکیل روسی افشاگر برنامه‌های فوق محرمانه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که مسکو بر این باور است که در صورتی که اسنودن به آمریکا بازگردد، به شیوه عادلانه محاکمه نخواهد شد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «صدای روسیه»، یکی از وکلای روسی «ادوارد اسنودن» مامور سابق سیا و افشاگر برنامه های فوق محرمانه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که مسکو بر این باور است که در صورت بازگشت این افشاگر به آمریکا، محاکمه وی عادلانه نخواهد بود.

 

خبرگزاری فارس: مسکو اعتقادی به محاکمه عادلانه اسنودن در آمریکا ندارد

 

بر اساس این خبر، «آناتولی کوچرنا» اعلام کرده است که: ما در حال حاضر روزانه بیانیه هایی را از وزارت امور خارجه آمریکا دریافت می کنیم اما نمی توانیم باور کنیم که محاکمه او (اسنودن) عادلانه خواهد بود زیرا امروزه سیاستمداران آمریکایی در توضیح مواضع خود، اسنودن را یک خائن می دانند. توجه داشته باشید که تاکنون هیچ رای دادگاهی در این باره داده نشده است.

علاوه بر این، در حالی که آمریکا دولت روسیه را برای استرداد اسنودن تحت فشار قرار داده است، وکیل اسنودن گفته است که روسیه هنوز درخواست قانونی آمریکا برای استرداد این مامور سابق سیا را دریافت نکرده است.

کوچرنا در مصاحبه اخیر خود خطاب به دولت آمریکا اعلام کرده است که: اگر شما خواستار استرداد اسنودن هستید، لطفا به مفاد قانونی مراجعه کنید و یک مدرک مناسب برای ما بفرستید که از لحاظ قانونی صحیح باشد. اما هیچ مدرکی وجود ندارد.

وکیل اسنودن همچنین گفته است: آمریکا ممکن است درخواست استرداد اسنودن را مطرح کند اما باید یک روند خاصی وجود داشته باشد و علاوه بر این، ما نمی توانیم او را مسترد کنیم زیرا قانونی برای استرداد نداریم. اما شما (دولت آمریکا) حداقل باید به چنین درخواستی (برای بازگرداندن اسنودن) حالت رسمی بدهید و دقیقا بگویید که به چه دلیل او را متهم می کنید.

اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اخیرا در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» از جاسوسی این نهاد از مکالمات تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان آمریکایی و خارجی پرده برداشته و توسط دولت واشنگتن به جاسوسی متهم شده و تحت پیگرد قرار دارد.

اسنودن در ماه مه سال جاری میلادی به هنگ کنگ رفت و از برنامه های جاسوسی آمریکا پرده برداشت؛ وی در حال حاضر در بخش ترانزیت فرودگاه مسکو به سر می برد. اسنودن به دلیل اینکه مقامات آمریکایی گذرنامه وی را باطل کرده اند، نمی تواند پایتخت روسیه را ترک کند.

این مامور سابق سیا رسما از روسیه درخواست پناهندگی موقت کرده است.

پدر اسنودن نیز به رسانه های روسی اعلام کرده است که قصد سفر به مسکو جهت دیدار با فرزند فراری اش را دارد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها