فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اقیانوس آرام خبر داد

ارسال جنگنده های نظامی آمریکا به حوزه اقیانوس آرام برای احاطه چین

کد خبر: 43749
|
11:11 - 1392/05/09
نسخه چاپی
یک ژنرال بلندپایه آمریکایی از ارسال جنگنده‌های نظامی آمریکا به حوزه اقیانوس آرام خبر داد.

به گزارش اسلام آباد خبر به نقل از فارس، یک ژنرال بلندپایه نیروی هوایی آمریکا خبر داده آمریکا در سال جاری با ارسال جت‌های جنگنده به تایلند، هند، سنگاپور و استرالیا قصد دارد حضور نظامی‌اش در حوزه اقیانوس آرام را تقویت کند.

برای عده زیادی از جامعه نظامی آمریکا، ایده «چرخش به سمت آسیا» ممکن است چیزی بیش از یک حرف جذاب نباشد. اما دست‌کم افسران نیروی هوایی می‌دانند که این چرخش بسیار جدی است.

ایده این چرخش هم بسیار ساده است: قرار گرفتن چین در احاطه آمریکا و نیروهای متحدش، یعنی درست همانند کاری که غرب در دوران جنگ سرد با شوروی سابق انجام داد.

مقامات نظامی آمریکا دائما می‌گویند قصد مهار چین را ندارند و دارند با چینی‌ها و سایر کشورهای حوزه اقیانوس آرام همکاری می‌کنند تا ثبات را در منطقه حفظ کنند. با این حال، حلقه‌ای از پایگاه‌های نظامی تا اندازه زیادی در راستای اقدامات دیگری است که از آمریکا دیده‌ایم.

بهگزارش فارن‌پالیسی،ژنرال هربرت کارلیسل فرمانده عملیات نیروی هوایی آمریکا در اقیانوس آرام گفت: «به عنوان مثال، در آمریکا نیروی هوایی اقدام به اعزام جنگنده، تانکر و در آینده بمب‌افکن خواهد کرد.

این ژنرال افزود: جنگنده‌های آمریکایی احتمالاً در سال آینده به استرالیا فرستاده خواهند شد.

طبق گفته کارلیسل این اقدام بخشی از افزایش حضور نظامی آمریکا در آسیا خواهد بود و این کشور به کشورهای سنگاپور، تایلند و هندوستان هم جنگنده خواهد فرستاد.

این فرمانده نظامی گفت: «تنها بودجه‌های دفاعی که در دنیا افزایش می‌یابد مربوط به کشورهای آسیایی است. این یعنی اینکه آمریکا در تلاش است تا شبکه متحدان نظامی‌اش در اقیانوس آرام را افزایش دهد.»

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها