جهان با دیکتاتوری به نام کاپیتالیست مواجه است

کد خبر: 43445
|
19:03 - 1392/05/08
نسخه چاپی
رئیس جمهور نیکاراگوئه ضمن محکوم کردن اقدامات امپریالیستی اعلام کرد که جهان با دیکتاتوری به نام کاپیتالیست مواجه است.


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان« پرنسا لاتینا»؛ دنیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه در مصاحبه اختصاصی با سایت خبری "راشا تودی" اعلام کرده است که جهان با دیکتاتوری به نام کاپیتالیست مواجه است.

اورتگا ضمن اشاره به اینکه مقامات اروپایی بر قاره‌های آفریقا، آمریکا و آسیا یورش برده‌اند گفت: کاپیتالیسم و امپریالیست دارای محتوایات یکسانی با نام های متفاوتی هستند. تمامی منافع نام برده شده در این دو یکسان هستند و این دو ایدئولوژی هر دو به صورت یکسان آفریقا، آمریکا و آسیا را مورد استعمار و استثمار قرار داده‌اند.

رئیس جمهور نیکاراگوئه در ادامه افزود: کشورهای قوی جهان کشورهایی هستند که زمانی کشورهای دیگر را مستعمره خود می دانستند. در حال حاضر این کشورها با ایدئولوژی جدیدی به نام امپریالیست می خواهند دیگر کشورهای دیگر را تحت سلطه خود قرار دهند.

وی در خصوص این فرض مقامات بولیوی که مقامات آمریکایی مقامات کشورهای اروپایی را برای بستن خطوط هوایی بر هواپیمای اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی تحریک کرده باشند خاطر نشان کرد: من فکر نمی کنم که کشورهای اروپایی به دستور مقامات آمریکایی مرتکب چنین اشتباهی شده باشند زیرا آن ها نیز همچون آمریکا می‌خواهند جهان را تحت سلطه خود در آورند. این کشورها استراتژی‌های مشابهی با آمریکا دارند. این کشورها می خواهند برای همه جهان تصمیم‌گیری کنند.

در تاریخ 2 ژوئیه  مقامات چهار کشور اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و پرتغال زمانی‌که مورالس از فرودگاه سوریه به سوی بولیوی پرواز می‌کرد از پرواز هواپیمای وی در خطوط هوایی خود ممانعت به عمل آوردند و هواپیمای وی مجبور شد تا در اتریش فرود آید.

این اقدام با واکنش‌های تند بسیاری مواجه شد و این چند کشور از سوی بسیاری از کشور های جهان محکوم شدند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها