دستورالعمل آموزش طب سنتی به پزشکان به امضاء وزیربهداشت رسید

کد خبر: 43441
|
19:00 - 1392/05/08
نسخه چاپی
معاون طب سنتی وزیر بهداشت با اشاره به امضاء دستورالعمل آموزش طب سنتی به پزشکان و پیراپزشکان توسط وزیر بهداشت از ابلاغ این دستورالعمل خبر داد.

دکتر محمود خدادوست در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به اینکه دستورالعمل آموزش طب سنتی به پزشکان و پیراپزشکان به امضاء وزیر بهداشت رسید و از روز چهارشنبه 9 مرداد به 55 دانشگاه علوم پزشکی کشور ابلاغ می‌شود، اظهارداشت: از دو ماه قبل که برای آموزش طب سنتی به پزشکان و پیراپزشکان اقدام شده بود از هر دانشگاه علوم پزشکی تاکنون لیست 50 تا 200 نفر برای ما ارسال شده است.

وی در زمینه چگونگی آموزش طب سنتی به پزشکان و پیراپزشکان افزود: بسته‌های آموزشی برای پزشکان عمومی 300 ساعت بوده و برای پیراپزشکان نیز 150 ساعت آموزش حضوری ارائه می‌شود و در نهایت نیز گواهینامه‌ای برای ارائه خدمات طب سنتی که به معنای مجوز است به افراد آموزش دیده ارائه می‌شود.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت ادامه داد: برای پزشکان خانواده نیز یک دوره آموزش 24 ساعته به صورت مجازی تهیه و به آنان ارائه خواهد شد. در این زمینه پزشکان عمومی، پیراپزشکان از جمله پرستاران و ماماها و در نهایت پزشکان خانواده پس از گذراندن این دوره‌ها مجوز آن را در مطب‌های خود نصب می‌کنند تا از نظر عوامل نظارتی نیز با مشکلی مواجه نشوند.

خدادوست در تشریح چگونگی ارائه خدمات توسط پزشکان عمومی در حوزه طب سنتی با متخصصان طب سنتی نیز خاطرنشان کرد: برای همه این گروه‌ها تعاریف جداگانه‌ای صورت پذیرفته است مبنی بر اینکه یک پزشک عمومی که این دوره‌ها را گذرانیده چقدر و به چه صورت در حوزه طب سنتی اقدام کند و متخصصان طب سنتی نیز ارائه خدمات آنان کاملاً روشن است و برای ما مهم این است بستر ارائه خدمات حوزه سلامت به خصوص در قشر پزشکان عمومی از نظر دانش طب سنتی افزایش یابد زیرا این مسئله می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر سلامت مردم و بیماران داشته باشد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد