شیر و خرما بهترین تغذیه برای وعده سحری است

کد خبر: 42440
|
13:27 - 1392/05/06
نسخه چاپی
 
یک پزشک طب سنتی و اسلامی گفت: شیر، خرما، عسل و مقداری ارده می‌تواند غذای مفیدی برای سحری باشد.
 

حجت‌الاسلام مهدی محمد قلی‌زاد در گفت وگو با (ایسنا) ، اضافه کرد: مصرف غذاهای پرچرب و پرادویه باید کم شود چون هضم این غذاها سنگین بوده و نیاز به آب بیشتری دارند و تشنگی انسان را بیشتر می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمک، خرما، آب داغ، حلوا و فرنی برای افطار مصرف شود، اظهار کرد: افطاری باید با مقداری نمک شروع شود چون نمک دهان را ضدعفونی می‌کند و بعد از آن خرما که در مرحله اول قند بدن را تامین می‌کند.

وی با اشاره به مثلث تغذیه که شامل حبوبات، پروتئین و سبزیجات است، تاکید کرد: این مواد حتما باید در سفره افطاری روزه داران قرار گیرد.

حجت‌الاسلام قلی‌زاد تصریح کرد: مصرف میوه‌های آبدار مثل هندوانه برای افراد گرم مزاج و خربزه برای افراد گرم مزاج و سرد مزاج به تامین آب بدن کمک می کند که باید بین وعده شام و خواب مصرف شود.

وی اظهار کرد: برخلاف نظر بعضی مردم که تصور می کنند نوشیدن چای در رفع تشنگی در طول روز موثر است باید توجه داشت که نوشیدن چای سردی می آورد و آهن بدن را جذب می کند و بدن نیاز به آهن پیدا می‌کند.

پزشک طب سنتی و اسلامی ارومیه خاطرنشان کرد: به جای نوشیدن چای باید از دم کرده های طبیعی مانند گل گاوزبان، لیمو، پونه و آب داغ که می‌توان آن را با مقدار گل سرخ طعم دار کرد استفاده شود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد