ژاپن نیروی دریایی فیلیپین را تقویت می کند

کد خبر: 42117
|
21:24 - 1392/05/05
نسخه چاپی
نخست‌وزیر ژاپن امروز (شنبه) متعهد شد تا از نیروی دریایی فیلیپین در مواجه با مناقشات منطقه‌ای چین حمایت کند.
به گزارش  اسلام آباد خبر به نقل از ایسنا، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در جریان دیدار با بنینو آکوئینو سوم، رئیس‌جمهوری فیلیپین اعلام کرد که توکیو مبلغی را به عنوان وام برای ایجاد 10 گارد ساحلی و گشت دریایی به فیلیپین می‌پردازد.

فیلیپین پیشتر نیز دو کشتی گارد ساحلی را از آمریکا دریافت کرده چرا که به دنبال ایجاد یک نیروی دریایی بازدارنده پس از به دست گرفتن کنترل یک منطقه دریایی مورد مناقشه توسط چین در شمال غرب فیلیپین در سال گذشته میلادی است و قصد دارد تا قوای دریایی خود را تقویت کند و حضور خود را در دریای چین جنوبی بیشتر مشهود سازد.

قاطعیت چین در ادعای مالکیت اکثریت دریای چین جنوبی پس از چند دهه ‌آرامش یک زنگ خطر برای دولت مانیل محسوب می‌شود از طرفی، دولت واشنگتن به دنبال میانجی‌گری میان پکن و مانیل است؛ اقدامی که دولت چین قصد همکاری با آن را ندارد.

رئیس‌جمهوری فیلیپین پس از دیدار با آبه، در بیانیه‌ای گفت که دو طرف به بازبینی چالش‌های امنیتی دو کشور پرداخته و متعهد شدند تا برای اقدامی مسئولانه از جانب بازیگران صحنه بین‌الملل همکاری کنند.

وی در ادامه بیانیه خود آورده که همکاری در زمینه نیروی دریایی با ژاپن یک نقطه عطف در همکاری استراتژیک میان دو کشور محسوب می‌شود.

شینزو آبه نیز گفت که عامل کلیدی در اقدامات و تلاش‌های ژاپن، احیای صلح، اقتصاد و امنیت در منطقه میان 10 کشور عضو مجمع همکاری کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها