روسیه درحال بررسی ارسال جنگنده به مصر

کد خبر: 42113
|
21:22 - 1392/05/05
نسخه چاپی
مقامات نظامی روسیه به دستور رئیس جمهوری این کشور در حال بررسی مساله ارسال سلاح و جنگنده نظامی برای ارتش مصر هستند.
 به گزارش اسلام آباد خبر به نقل از تسنیم، پایگاه خبری " دبکا " درباره آخرین تحولات در روابط بین دولت جدید مصر و ارتش این کشور با دولت روسیه اعلام کرد: مقامات نظامی ارتش روسیه به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور در حال بررسی امکان ارسال سلاح و جنگنده نظامی برای مصر هستند.

گفتنی است یک مسئول عالی رتبه در دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز در این باره اعلام کرد: دولت روسیه به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور در حال بررسی احتمال ارسال سلاح و جنگنده نظامی پیشرفته به مصر است.

به گفته این مسئول روس: بعد از لغو تصمیم آمریکا مبنی بر ارسال جنگنده های اف 16 به مصر و تحویل آن به ارتش مصری اکنون روسیه ارسال جنگنده های پیشرفته نظامی به مصر را بررسی می کند.

لغو قرارداد ارسال جنگنده های اف 16 ارتش آمریکا به مصر تنها سه روز قبل صورت گرفته است و این امر نشان می دهد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به شدت از نحوه رفتار و برخورد ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر در قبال سفیر آمریکا در قاهره و نیز تند خویی وی در دیدار با ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر به قاهره به شدت عصبانی و خشمگین است.

گفته می شود باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش نیز شخصا با ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر تلفنی صحبت کرده بود و از وی خواسته بود سریعا محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر را از زندان آزاد کند و دیگر رهبران جماعت اخوان المسلمین را نیز از بازداشتگاه های نظامی خارج کند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها