هلاکت خطرناک ترین تروریست سعودی درسوریه

کد خبر: 41430
|
16:21 - 1392/05/04
نسخه چاپی
به گزارش فارس، پایگاه خبری أنباء آسیا از کشته شدن یکی از خطرناک‌ترین و مشهورترین تروریست‌های سعودی در سوریه خبر داد.
 
این پایگاه خبری اعلام کرد که عبدالعزیز السبیعی تروریست سعودی که در شبکه اجتماعی توئیتر نیز مشارکت فعال داشته و حوادث ریف دمشق را از نگاه خود تحلیل و توضیح داده، یکی از اولین سعودیهایی است که برای «جهاد» وارد سوریه شده بود.
 

وی علاوه بر فعالیت‌های اینترنتی در کنار مبارزات سعودی با دولت بشار اسد در این کشور مبارزه می‌کرد و عامل اصلی جذب گروه‌های زیادی از تروریستها در این کشور بود.
 
بر اساس این گزارش این تروریست سعودی به القاب «موحد» و «قاتل» نیز شهرت داشت، در درگیری‌های منطقه جوبر در حومه دمشق به هلاکت رسیده است. وی در صفحه خود در توئیتر با عنوان عبدالحکیم موحد حضور روزانه خود در درگیری‌های سوریه را در راستای منافع مخالفان دولت توضیح می‌داد و این صفحه از سوی دهها هزار سعودی به صورت مستمر دنبال می‌شد.
 
وی صفحه دیگری نیز داشت که برای عضوگیری و تشویق دیگران برای حضور در مبارزات جهادی در سوریه از آن استفاده می‌کرد، و از اطلاعات تاریخی و دینی نسبی که داشت، مسلمانان دیگر کشورها را فریب داده و آنها را برای مبارزه با دولت مرکزی بشار اسد تحت عناوین مقدس جهاد به سوریه می‌کشاند.
 
وی بعد از اینکه اتاق عملیات مشترکی را در سوریه ایجاد کرده بود تا هماهنگی‌های لازم را با دیگر تروریست‌های این کشور داشته باشد، عصر دیروز به هلاکت رسید، اتاق عملیات مشترک وی گروهی از جهادگران منطقه الغوطة در شرق سوریه است که با هدف رفع محاصره این منطقه وارد عمل شده بود. گردان های احرار الشام و جبهه النصره و گردان الحبیب مصطفی و عیسی بن مریم اعضای این اتاق عملیات مشترک بودند.
 
علی السهیلی یکی دیگر از تروریست‌های سعودی که ارتباط دوستانه نزدیکی با السبیعی دشت، در این درگیری‌ها به همراه وی کشته شد، السهیلی نیز از فعالان اینترنتی بود، اما به اندازه السبیعی شهرت نداشت.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد