ورود مستقیم اسرائیل به درگیری های سوریه

کد خبر: 41016
|
14:54 - 1392/05/03
نسخه چاپی
رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد تل آویو به زودی ناچار خواهد شد در نزاع داخلی سوریه درگیر شود.
به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه الشرق الاوسط نوشت: ژنرال افیف کوخافی رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از آنچه نگرانی خود در خصوص اوضاع جاری در داخل سوریه نامید، خبر داد.

وی در این باره ادعا کرد: به زودی ممکن است تل اویو ناچار شود به عنوان طرف چهارم خود را درگیر نزاع جاری در سوریه نماید.

این مقام عالی رتبه رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: هم اکنون یک جنگ داخلی واقعی در سوریه آغاز شده است که از یک طرف نیروهای دولتی طرفدار بشار اسد رئیس جمهوری این کشور می جنگند و از طرف دیگر گروه هایی از مخالفان نظام حاکم درگیر این جنگ هستند.

رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه ادعا کرد: جنگ داخلی سوریه ممکن است برای سالیانی طولانی ادامه یابد از این رو هم اکنون می بینیم طرف سومی هم در این نزاع داخلی شرکت کرده و آن گروه سوم سازمان تروریستی القاعده است که عملا اکنون در داخل خاک سوریه درحال جنگ برضد نظام بشار اسد است.

این مقام عالی رتبه ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: در چنین شرایطی ممکن است به زودی تل آویو نیز خود را به صورت ناخواسته درگیر این جنگ داخلی در داخل خاک سوریه ببیند و در ان صورت تل اویو نقش طرف چهارم را در این نزاع از آن خود خواهد کرد.

این در حالی است که فرانسوا اولاند دیروز در دیدار با احمد الجربا رئیس شورای مخالفان نظام سوریه به وی از تلاش فرانسه برای احداث مناطق پرواز ممنوع بر فراز خاک سوریه خبر داد اما وی حاضر نشد در این باره به رئیس شورای مخالفان نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه جزئیات بیشتری را بازگو کند.

همچنین از سازمان ملل درباره سوریه خبرها حکایت از گزارش رابرت سیری فرستاده ویژه این سازمان به سوریه دارد که در این گزارش وی اوضاع سوریه را بسیار خطرناک توصیف کرد و این وضع کنونی را خطری برای منطقه خاورمیانه خواند.

سیری در ادامه گزارش خود اعلام کرده: اکنون رفته رفته کل منطقه خاورمیانه درحال درگیر شدن در نزاع داخلی سوریه است و شاید بتوان گفت مقدمه ای را می بینم که می توان آن را شبیه به وقوع یک جنگ جهانی واقعی دانست.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد