نکاتی که دخترخانم ها در هنگام خواستگاری باید توجه داشته باشند

کد خبر: 40830
|
08:35 - 1392/05/03
نسخه چاپی

اگر مي خواهيد با اطمينان بيشتري به دنياي عجيب و مبهم ازدواج پا بگذاريد، بهتر است نگاهي به تجربيات ديگران بيندازيد و اين ۱۳ زنگ خطر را جدي بگيريد.

 

13زنگ خطر مهم درباره خواستگارتان

درست است كه ازدواج هم مثل ديگر اتفاقات زندگي از قانون غير قابل نقضي پيروي نمي كند اما آينده اين تصميم هم مثل ديگر تصميم ها تا حدودي قابل پيش بيني است و البته درست است كه حتي با گذاشتن تمام سوپاپ هاي اطمينان هم نمي شود آينده را پيش بيني كرد، اما روانشناسان و محققان اين حوزه معتقدند بي توجهي به زنگ خطرها مي تواند زودتر از آنچه تصورش را مي كنيد، زندگي شما را به سراشيبي بيندازد. اگر مي خواهيد با اطمينان بيشتري به دنياي عجيب و مبهم ازدواج پا بگذاريد، بهتر است نگاهي به تجربيات ديگران بيندازيد و اين ۱۳ زنگ خطر را جدي بگيريد.

 

زنگ خطر اول
گذشته اش را مهر و موم كرده؟

وقتي با او در مورد گذشته صحبت مي كنيد، به گفتن جواب هاي كلي و گنگ اكتفا مي كند و تمايلي به گفتن خاطرات گذشته اش ندارد؟ اگر چنين فردي در مقابل شما قرار دارد، كمي محتاط تر باشيد. كسي كه با اشتياق خاطراتش را برايتان بازگو نمي كند و نمي توانيد سر از كارنامه اش در بياوريد، ممكن است واقعيت هاي مهمي براي پنهان كردن داشته باشد. بررسي ها ثابت كرده كسي كه از صحبت كردن در مورد گذشته خود اجتناب مي كند و وقتي از او سوالي مي كنيد، از جواب دادن به آن طفره مي رود، ممكن است فرد ايده آلي براي ازدواج نباشد. چنين شخصي احتمالاً در پاسخ به شما، موضوع را كم اهميت جلوه مي دهد و هميشه با سياست از پاسخ دادن خودداري مي كند يا جوابي كه چندان مشكلي از شما حل نمي كند را بر زبان مي آورد.

 

زنگ خطر دوم
با خانواده اش بيگانه است

اگر خواستگار شما ميانه اي با خانواده اش ندارد و كمتر سراغ شان مي رود هم بايد مراقب باشيد. كسي كه از صحبت كردن در مورد خانواده اش و سوابق خانوادگي اش طفره مي رود، مشكلات جدي تري دارد كه ممكن است به راحتي قابل حل نباشد. ممكن است اين فرد با صميمي شدن مشكل داشته باشد يا نسبت به اعضاي خانواده اش احساس خشم فروخورده اي داشته باشد؛ خشمي كه مي تواند در ديگر جنبه هاي زندگي او هم اثر بگذارد و از ارتباطات كاري گرفته تا شيوه فرزندپروري و ارتباطش با شما را تحت تاثير قرار دهد.

 

زنگ خطر سوم
با همسر سابقش صميمي است

ارتباط داشتن با همسر يا نامزد سابق، زنگ خطر ديگري است كه بايد به آن توجه كنيد. اگر خواستگار شما هنوز هم با همسر يا نامزد سابقش ارتباط نزديك و صميمانه اي دارد، بايد بيشتر نگران باشيد. گرچه احتمالاً او از عبارت «دوستي ساده» استفاده مي كند اما هميشه اين خطر وجود دارد كه به رابطه قديمي اش باز گردد و نتواند از خاطراتش دل بكند. درست است كه همسر آينده شما هم مثل هر فرد طبيعي، دوستان هم جنس و غير هم جنسي دارد اما اگر از معرفي شما به دوستان غير همجنسش خودداري كرده و دور از چشم شما با آنها ملاقات مي كند، نمي توانيد انتظار تشكيل زندگي موفقي را داشته باشيد.

 

زنگ خطر چهارم
بدون خانواده آب نمي خورد

ارتباط افراطي با اعضاي خانواده به همان اندازه نداشتن چنين ارتباطي مي تواند دردسرساز شود. اگر نامزد شما بيش از اندازه به خانواده اش نزديك است و بدون خواست و تمايل آنها، نمي تواند تصميمي بگيرد، در مورد انتخاب او ترديد كنيد. اگر او در طول روز بارها و بارها با خانواده اش صحبت مي كند و براي خدمت رساني به آنها، از اولويت هاي زندگي خودش مي گذرد، احتمالاً دچار وابستگي افراطي است. فردي كه اجازه مي دهد خانواده اش به او امر و نهي كنند و در اين مورد حد و مرزي هم قائل نمي شود، نمي تواند ازدواج موفقي داشته باشد. احتمالاً او بعد از ازدواج هم گفته ها و تصميم هاي خانواده اش را در اولويت قرار مي دهد و نمي تواند به همسرش آنطور كه بايد ارزش و اعتبار دهد. با ورود به چنين خانواده اي، شما به عنوان يك فرد اضافي و بي اهميت، احساس غريبگي خواهيد كرد و همسرتان هم هرگز به خاطر دفاع از حقوق و نظرات شما به خانواده اش واكنشي نشان نخواهد داد.

 

زنگ خطر پنجم
معتاد يا رفيق باز است؟

قبل از دادن هر جوابي به عادت هاي خواستگارتان توجه كنيد. سابقه اعتياد به مواد مخدر، يك زنگ خطر جدي ا ست. اگر او براي بيشتر كردن «شادي» هايش سراغ مخدر مي رود يا مي خواهد از اين طريق با دوستانش خوش باشد به آينده زندگي مشترك تان بيشتر فكر كنيد. چنين تفكري را نمي توانيد به آساني توجيه كنيد. يادتان نرود شما نه پزشك مخصوص او هستيد و نه روان درمانگرش؛ پس با اين توجيه كه بعد از ازدواج اوضاع فرق مي كند و با ديدن توجه و محبت شما، او هم تغيير مي كند، خودتان را به دام نيندازيد. البته مسلماً خواستگار شما در ابتدا چنين اتهاماتي را انكار مي كند يا در صورت پذيرش آنها، به شما وعده هايي براي آينده مي دهد اما باور كنيد كه شما به تنهايي قادر به تغيير دادن چنين شرايطي نيستيد.

 

زنگ خطر ششم
شما را كادو باران مي كند

از مردهاي بيش از حد مهربان بترسيد. مردهايي كه شما را غرق در محبت و توجه مي كنند و تمام دارايي شان را به پاي شما مي ريزند، نمي توانند همسر ايده آلي براي شما باشند. كسي كه مدام با شما تماس مي گيرد و وانمود مي كند كه تمام ۲۴ ساعت به شما فكر مي كند، در آينده مي تواند زندگي را برايتان سخت كند. چنين فردي احتمالاً در مورد شما احساس مالكيت شديدي دارد يا از غرق كردن خودش در اين رابطه به عنوان راهي براي فرو نشاندن اضطرابش استفاده مي كند. چنين همسري در آينده هم براي شما آزادي و حريم شخصي قائل نخواهد شد و نياز طبيعي شما به تنهايي را درك نخواهد كرد. گرچه در آغاز ديدن اين توجه ها مي تواند لذت بخش و همراه با غرور باشد اما بعد از مدتي در كنار او احساس خفگي خواهيد كرد.

 

زنگ خطر هفتم
از همسر سابقش بيزار است

اگر شما اولين تجربه ارتباط خواستگارتان با جنس مخالف نيستيد، بايد محتاط تر عمل كنيد. احساسات خوب، بد يا خنثايي كه اين مرد نسبت به همسر يا نامزد قبلي اش دارد، مي تواند براي شما هشداري جدي باشد. اگر او به شدت از همسر يا نامزد قبلي اش نفرت دارد و نسبت به او عصباني و منزجر است، مراقب باشيد. در زندگي با مردي كه هميشه تجربه هاي قبلي اش را به عنوان آزاردهنده ترين اتفاقات ارتباطي زندگي اش بيان مي كند و به جاي در نظر گرفتن اشتباهات خود، آنها را براي شكست رابطه اش مقصر مي داند، شما هم امنيت نداريد، احتمال اينكه مقصر بعدي شما باشيد و تمام نفرتش متوجه شما شود هم كم نيست. چنين مردهايي مسئوليت خود را در ساختن و پروراندن يك رابطه در نظر نمي گيرند و معمولاً هيچ وقت به رضايت عاطفي نمي رسند.

 

زنگ خطر هشتم
با يك چمدان شكست به خواستگاري آمده؟

مي گويند همه آدم ها يك چمدان نامرئي را با خود به همراه دارند. چمداني كه از خاطرات گرفته تا موفقيت ها و شكست ها را در خود دارد. براي آنكه بخواهيد به خواستگارتان جواب بدهيد، بايد نگاهي به محتويات چمدان او بيندازيد. آيا سرگذشت او پر است از اشتباهات شغلي و ارتباطي يا اينكه با يك دنيا تجربيات سودمند به زندگي با شما وارد مي شود؟ آيا او از شكست هاي زندگي اش درس گرفته يا اينكه اشتباهاتي كه پيش از اين خانواده اش انجام داده بودند را دوباره تكرار مي كند و از انجام دوباره اشتباهات خودش هم ابايي ندارد؟ يادتان نرود از خواستگاري تا ازدواج، شما به زماني بين ۶ ماه تا ۲ سال نياز داريد و در اين دوران نامزدي، مي توانيد چمدان همسر آينده تان را حسابي زيرورو كنيد.

 

زنگ خطر نهم
زير بدهي دست و پا مي زند؟

اينكه همسر آينده شما پولدار باشد يا نباشد، موضوع چندان مهمي نيست اما تصميم گيري هاي مالي او، مي تواند آينده زندگي تان را هم تا حدودي آشكار كند. اگر خواستگار شما هميشه بدهكار و مقروض است، زياد به موفقيت اين رابطه خوشبين نباشيد. فردي كه برگه هاي جريمه پرداخت نشده اي دارد و نمي تواند دخل و خرجش را با هم هماهنگ كند، احتمالاً از نظر اقتصادي بي ثبات است و به جاي تلاش براي رفاه شما، مدام وعده هايي را مطرح مي كند كه هرگز عملي نمي شوند.

 

زنگ خطر دهم
زندگي تان را توي مشتش گرفته؟

به گفته خودش مي خواهد مثل يك پروانه دور شما بچرخد و نگذارد آب توي دلتان تكان بخورد؟ اينكه همسر شما چنين ادعايي را چطور عملي مي كند هم مي تواند در دوام يا شكست ارتباط شما موثر باشد. اگر او مدام شما را زير نظر دارد و به بهانه حمايت و محافظت از شما، تنهايتان نمي گذارد، آينده خوشي در انتظارتان نيست. فردي كه در همين آغاز آشنايي مدام شما را به بهانه مهرباني بيش از حدش كنترل مي كند، در آينده به همسري سختگير و ديكتاتور تبديل مي شود كه مجال نفس كشيدن را به شما نمي دهد. يادتان نرود كه زندگي مشترك، هميشه در اين روزهاي شيرين آشنايي باقي نمي ماند و چنين مردي، مي تواند به همسري كنترل گر و حسود تبديل شود كه در تمام تصميم هاي زندگي تان دخالت مي كند و حتي ارتباط تان با ديگران را زير نظر مي گيرد.

 

زنگ خطر يازدهم
خانواده سد راهند

نياز آدم ها به احترام يك نياز اساسي براي ساختن ارتباطي موفق است. اگر از همان ابتداي آشنايي شما، اطرافيان تان اين ارتباط را به رسميت نمي شمرند، مراقب باشيد. دلايل خانواده ها و دوستان براي مخالفت با اين ارتباط چيست؟ به پاسخ اين سوال خوب فكر كنيد و اگر به نتيجه نرسيديد، موضوع را با خانواده ها مطرح كنيد. يادتان نرود حمايت و احترام اطرافيان شما نسبت به اين ارتباط، انرژي شما براي ساختن يك زندگي موفق را چندين برابر مي كند و فراموش نكنيد همه ما، نياز داريم به ارتباط عاطفي و همراهي كه براي زندگي مان انتخاب كرده ايم، افتخار كنيد و با شادي همراه او در كنار ديگران حاضر شويم.

 

زنگ خطر دوازدهم
آرزوهاي شما آرزويش نيست

او زندگي در يك شهر كوچك را مي پسندد و زندگي شما با ترافيك و شلوغي گره خورده؟ او عاشق لم دادن و تلويزيون ديدن است و شما براي اينكه امروزتان از ديروز پربارتر باشد به هر دري مي زنيد؟ او گوشه گير و اهل تنهايي است و شما عاشق مهماني و مسافرت هاي برنامه ريزي نشده ايد؟ اگر ميان شما و خواستگارتان، يك دنيا تفاوت ريز و درشت وجود دارد و نمي توانيد از آنها صرف نظر كنيد، مراقب باشيد. تفاوت نگاه شما به زندگي و انتخاب سبك هاي زندگي متضاد، مي تواند به زيان هر دوي شما تمام شود. چنين زندگي اش از شما افرادي خسته خواهد ساخت كه از تفريحات هم لذتي نمي برند و معناي شادي و خوش گذشتن در ذهن شان تفاوت اساسي دارد.

 

زنگ خطر سيزدهم
وقت ازدواجش شده؟

زندگي با مردي كه تنها به دليل آنكه سنش اقتضا مي كند تصميم به ازدواج گرفته، آسان نيست. مردهايي كه با فشار خانواده و اطرافيان يا به دليل ترس از هميشه تنها ماندن و رقابت با دوستان متاهل شان ازدواج مي كنند، اغلب سرانجام خوشي ندارند. گذشته از اين، كساني كه به دليل تلافي كردن و انتقام گرفتن از نامزد و همسر قبلي شان به خواستگاري مي روند، نمي توانند زندگي موفقي را بسازند. انگيزه آنها عشق و ساختن يك زندگي موفق در كنار كسي كه توانايي خوشبخت كردن شان را دارد، نيست. آنها تنها به دليل رها شدن از فشارهاي خانواده يا اثبات توانايي هايشان به دوستان يا همسر سابق براي ساختن اين زندگي پيش قدم مي شوند، پس مراقب باشيد و از انگيزه خواستگارتان براي ازدواج مطمئن شويد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد