تلاش اسراییل برای درلیست تروریست قرار گرفتن حزب الله

کد خبر: 40636
|
21:50 - 1392/05/02
نسخه چاپی
یک روزنامه صهیونیستی نوشت که فعالیت‌های اسرئیل برای قرار دادن حزب‌الله لبنان در لیست ترور اتحادیه اروپا از یک دهه قبل آغاز شد.
به گزارش فارس، ‌روزنامه صهیونیستی معاریو با اشاره به مصوبه اخیر اتحادیه اروپا در قرار دادن نام شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در لیست ترور این اتحادیه نوشت که هیلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش به یعقوب عمیدرور مشاور امنیت داخلی و ران کورئیل مشاور مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ابلاغ کرد که موانع قرار دادن حزب‌الله لبنان در لیست ترور این اتحادیه از بین رفته است.

معاریو نوشت که یکی از این موانع این بود که اتحادیه اروپا می‌ترسید این اقدام مانع از ادامه گفت‌وگوها با نمایندگان سیاسی این حزب شود، اما این مانع با تاکید اتحادیه بر ادامه گفت‌وگوها با تمامی احزاب لبنانی از میان برداشته شد.

این روزنامه صهیونیستی تاکید کرد که تلاش‌های اسرائیل در این مسیر از یک دهه پیش آغاز شده و فرانسه همواره مخالف اصلی این طرح بوده و نگرانی خود را از ضربه خوردن به ثبات سیاسی لبنان ابراز می‌کرد؛ این تلاش‌ها البته از زمان انفجار بورگاس که رژیم صهیونیستی سعی کرد حزب الله را متهم اصلی آن جلوه دهد، افزایش یافته و آویگدور لیبرمن در آن زمان دستور تشدید همه جانبه فعالیت‌های دیپلماتیک اسرائیل برای قرار دادن حزب الله در لیست ترور را صادر کرد.

این روزنامه می‌افزاید البته بعد از مشارکت حزب الله در سوریه، فرانسه نیز انعطاف لازم را از خود نشان داد و به این ترتیب بود که اسرائیل فرصت را غنیمت شمرد و کارگروهی را از وزارتخانه‌های متعدد خود شامل نمایندگانی از شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و دستگاه‌های جاسوسی این رژیم تاسیس کرده و به صورت جدی این موضوع را دنبال کرد.

‌روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز دیروز با افشای ابعاد دخالت رژیم صهیونیستی و اعمال فشار این رژیم بر اتحادیه اروپا در درج نام شاخه نظامی حزب‌الله لبنان به عنوان یک سازمان تروریستی نوشت که این اقدام نتیجه هجمه دیپلماتیک و حقوق و اطلاعاتی طولانی مدتی بوده که اسرائیل به همراه انگلیس و آمریکا و هلند و کانادا در پیش گرفته بودند.

هاآرتص می‌افزاید برای تحقق این هدف اسرائیل تیم کاری به ریاست جرمی یسخروف نماینده کنیست و شادی کوهین رئیس امنیت داخلی سرزمین‌های اشغالی تشکیل داده که شورای امنیت داخلی اسرائیل و وزارت جنگ و سازمان جاسوسی نیز در این گروه نماینده داشتند، تیم کاری مشابهی نیز از سوی وزارت خارجه انگلیس و آمریکا در این کشورها آغاز به کار کرده بود.

بر اساس این گزارش واشنگتن نیز فشارهای دیپلماتیک شدیدی را وارد کرده و جان کری وزیر خارجه این کشور مکالماتی را در این خصوص در هفته‌های اخیر با مقامات ارشد اروپایی داشته است. 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها