شرایط حمله به ایران

ادعای ژنرال امریکایی!

کد خبر: 39876
|
15:25 - 1392/05/01
نسخه چاپی
یک ژنرال بازنشسته نیروی دریایی آمریکا با تاکید بر اینکه اقدام نظامی صرفاً منجر به تأخیر در پیشرفت‌های هسته‌ای ایران می‌شود و نه نابودی آن، اعلام کرد که دیپلماسی تنها راه حل بلند مدت در قبال ایران محسوب می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز»، یکی از رؤسای فرماندهی مرکزی آمریکا که به تازگی بازنشسته شده است، هشدار داد که برنامه هسته ای ایران را نمی توان از طریق ابزار نظامی آمریکا و یا اسرائیل متوقف کرد.

«جیمز ماتیس» ژنرال بازنشسته نیروی دریایی آمریکا روز شنبه هفته جاری اعلام کرد که: من فکر نمی کنم که کسی بتواند برنامه ای که از تهران تا کوه ها گسترش یافته است و شامل تاسیسات زیر زمینی و روی زمین می شود را نابود کند.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی در ادامه با اشاره به اینکه حملات نظامی موفقیت آمیز صرفا می تواند منجر به نابودی و مسدود شدن ورودی های تاسیسات زیر زمینی مقاوم ایران شوند، در ادامه سخنان خود در انجمن امنیتی «آسپن» اعلام کرد که تمام آن کاری را که آمریکا و یا سایر کشورهای منطقه می تواند از طریق اقدام نظامی علیه ایران محقق کنند، ایجاد تاخیر موقت در پیشرفت برنامه هسته ای ایران است.

ماتیس با تاکید بر اینکه دیپلماسی تنها راه حل بلند مدت در قبال فعالیت های هسته ای ایران محسوب می شود، اعلام کرد: قطعا، می توان برنامه هسته ای ایران را یک ماه، 6 ماه و یا 18 ماه به تاخیر انداخت اما شما با تاخیر در این موضوع چه کاری خواهید کرد؟ ارتش می تواند گاهی اوقات دیپلمات های ما را بخرد اما حقیقتا نمی تواند این مشکل را حل کند.

در ادامه این خبر آمده است که ژنرال ماتیس با وجود مسئولیت های نظارتی خود در جنگ های افغانستان و عراق، بر این باور است که ایران تمرکز اولیه وی در دوران تصدی اش به عنوان فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا بوده است.

غرب در تلاش است تا به برنامه صلح آمیز هسته ای ایران جهت نظامی بدهد و این در حالیست که تهران با رد این ادعاها، تاکید دارد که به عنوان یکی از کشورهای امضا کننده پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای «ان پی تی» و یکی از کشورهای عوض آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری های غنی سازی را برای خود قائل است و از حقوق هسته ای اش صرف نظر نمی کند. 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها