تولد نسل جدید خاندان سلطنتی انگلیس

کد خبر: 39758
|
11:33 - 1392/05/01
نسخه چاپی
برای دومین بار در تاریخ خاندان سلطنتی انگلیس، میراث‌دار جدیدی برای تاج و تخت به دنیا آمده که هنوز سه نسل قبل از او در قید حیات هستند.
به گزارش اسلام آباد خبر به نقل از فارس، نسل جدید خاندان سلطنتی انگلیس شب گذشته بعد از مدت‌ها جنجال رسانه‌ای به دنیا آمد.

بنا بر اعلام کاخ «باکینگهام»، نوزاد جدید خاندان سلطنتی یک پسر است. هنوز نام وی اعلام نشده و قرار است در مراسمی رسمی نام او اعلام عمومی شود.

این نوزاد، نتیجه ملکه الیزابت و فرزند شاهزاده ویلیام و «کیت میدلتون» است. وی برای رسیدن به تاج و تخت راهی طولانی در پیش دارد، چراکه دو نسل قبل از وی یعنی پدربزرگش شاهزاده «چارلز» و پدرش شاهزاده ویلیام به لطف سلطنت طولانی ملکه الیزابت هنوز در صف سلطنت قرار دارند.

این دومین بار در تاریخ خاندان سلطنتی بریتانیا است که سه نسل زنده از جانشینان تاج و تخت همزمان حضور دارند. پیش از این تنها در زمان ملکه ویکتوریا بود که سه نسل زنده در انتظار تاج پادشاهی بودند.

ملکه ویکتوریا حدود ۶۴ سال بر بریتانیا حکمرانی کرد. ملکه الیزابت هم بیش از ۶۰ سال است که در بریتانیا سلطنت را در اختیار دارد.

رسانه‌های انگلیسی از مدت‌ها قبل برای به دنیا آمدن نسل جدید خاندان سلطنتی آماده می‌شدند و از زمان تولد وی نیز اخبار مربوط به او را لحظه به لحظه پوشش می‌دهند. این اقدام رسانه‌ها و دولت انگلیس با اعتراض گروه‌های جمهوری‌خواه مخالف سلطنت در انگلیس روبرو شده است. 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب