چرا جی ميل باز نمی شود؟

کد خبر: 39438
|
21:40 - 1392/04/31
نسخه چاپی
مشکل باز نشدن بسياري از سايت‌هاي خبري و سرويس‌هاي ايميل مثل جي‌ميل و دانلود نشدن فايل‌ها مشکلي است که ديگر همه کاربران اينترنت آن را تجربه کرده‌اند.
روزنامه مردم سالاری: مشکل باز نشدن بسياري از سايت‌هاي خبري و سرويس‌هاي ايميل مثل جي‌ميل و دانلود نشدن فايل‌ها مشکلي است که ديگر همه کاربران اينترنت آن را تجربه کرده‌اند.

نظر مهدي اخوان بهابادي دبير شوراي عالي فضاي مجازي را در گفت‌و‌گو با خبر آنلاين راجع به فيلترينگ بعضي سايت‌ها مثل جي‌ميل و جي تاک پرسيديم :

آقاي اخوان فيلتر کردن سرويس‌دهنده‌هاي ايميل مثل جي‌ميل و جي‌تاک دليل قانوني دارد؟

فيلترينگي که اشاره کرديد هيچ جا درکشور ابلاغ نشده است که فيلتر باشند اما به اين دليل اين موضوع اتفاق مي‌افتد که سامانه فيلترينگ مي‌خواهد دسترسي خاصي را مسدود کند اما ده سايت فرعي هم در کنار آن فيلتر مي‌شوند .

شبکه‌هاي اجتماعي مثل فيس‌بوک و ...چطور؟ اصلا عضويت در اين سايت‌ها جرم است؟

عضويت در شبکه‌هاي اجتماعي جرم نيست، شبکه اجتماعي خاصي هم از اين قانون مستثني نشده است ولي در حال حاضر فيلترينگ برخي سايت‌ها را داريم که دور زدن فيلترينگ جرم شناخته مي‌شود .

اما در بسياري موارد شاهديم که سازمان‌هاي دولتي و مرتبط با دولت در اين شبکه‌ها عضو هستند؟

البته سياست اعمال فيلترينگ در دستگاه‌هاي مختلف متفاوت است و بعضي از ارگان‌ها و سازمان‌ها مي‌توانند درخواست بزنند و در کميته تعيين مصاديق جرائم اينترنتي مورد بررسي قرار گيرند و از قانون مستثني شوند .اما از نظر شخصي من هم نبايد قانوني بگذاريم که اکثريت مردم اجرا نکنند.

شما راه‌حل را در چه مي‌دانيد؟

بهترين راه حل اين است که ميزان پالايش و فيلترينگ براي گروه‌هاي مختلف متفاوت اعمال شود مثلا پالايش دانش‌آموز راهنمايي با استاد دانشگاه متفاوت است، البته پيش‌زمينه اين امر احراز هويت است که ابتدا بايد در هنگام درخواست براي اينترنت انجام شود تا بعد امکان تفکيک وجود داشته باشد .

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها