محسنی اژه ای: برخورد قضایی با بدحجابی کارساز نیست

کد خبر: 39332
|
17:25 - 1392/04/31
نسخه چاپی
سخنگوی قوه قضاییه گفت: من بارها گفته‌ام که صرف برخورد قوه قضاییه با بدحجابان کافی نیست و باید دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه وارد شوند.

به گزارش فارس، محسنی اژه‌ای در خصوص انتقادات آیت‌الله علم‌الهدی به دستگاه قضایی گفت:‌ قوه قضاییه از انتقادهای سازنده استقبال می‌کند و آیت‌الله علم‌الهدی هم از چهره‌های شاخص است و طبیعی است که ما برای انتقادهای ایشان احترام قائل هستیم اما اگر صحبت‌های ایشان را با صحبت‌های آیت‌الله آملی لاریجانی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که با هم متناقض نیست بلکه آیت‌الله آملی لاریجانی خواسته‌اند مطالب درست بیان شود.

وی با اشاره به انتقادات آیت‌الله علم‌الهدی نسبت به دستگاه قضایی در خصوص بحث رسیدگی به پرونده فساد 3 هزار میلیاردی، مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با بدحجابی گفت: آنچه آیت‌الله علم‌الهدی مطرح کرد‌ه‌اند به این معنی است که پرونده فساد 3 هزار میلیاردی بارها از این دادسرا به آن دادسرا و از این دادگاه به آن دادگاه رفته است در صورتی که اینگونه نبوده و پرونده ابتدا در دادسرای اهواز تشکیل شده بود.

وی افزود: به محض اینکه فهمیدیم پرونده گسترده است طبق روال قانونی درخواست احاله دادیم تا پرونده به تهران بیاید و پس از آن این پرونده در یک دادسرا و یک شعبه مورد رسیدگی قرار گرفت و وقتی که بخشی از آن به پایان رسید به یک دادگاه مشخص رفت و متهمین اصلی در یک دادگاه محاکمه شدند و حکم هم برای تجدید نظر به یک شعبه دیوان عالی کشور رفت.

محسنی اژه‌ای رسیدگی به پرونده فساد 3 هزار میلیاردی را یکی از افتخارات قوه قضاییه دانست و گفت: من این موضوع را از این جهت که حاضر و ناظر بر این پرونده بودم، نمی‌گویم، متهم اصلی این پرونده تا روزهای آخر حاضر نبود در مسائل اتهامی خود کلامی صحبت کند.

وی افزود: آنها تمامی مدارک و اسناد را از بین برده بودند و برخی را هم مخفی کرده بودند که تمام این موضوعات با تحقیقات مشخص شد.

دادستان کل کشور گفت:‌ برخی شرکت‌هایی را از دولت گرفته بودند و مؤظف شده بودند که ظرف 5 سال نیروهای حاضر در آن شرکت را نگه دارند و ادعا می‌کردند که کارآفرینی می‌کردند در صورتی که کارآفرینی در کار نبود و نه تنها نیروی اضافه نکرده بودند بلکه تعدادی از آنها را اخراج کرده بودند.

وی افزود: ‌بنابراین اینگونه نقص‌ها به دلیل اطلاعات ناقصی است که به آنها رسیده است اما در بحث مواد مخدر در حال حاضر تولید مخدر در کشور همسایه ما افغانستان 10 برابر شده و آنها می‌خواهند از طریق ایران مواد مخدر را ترانزیت کنند.

وی گفت: درست است که ما هنوز به همه عوامل اصلی در بحث مواد مخدر در داخل و خارج کشور دسترسی پیدا نکردیم اما هرچه جلوتر آمده‌ایم به آنها نزدیک شده‌ایم تا جایی که در سال‌های اخیر حتی قاچاقچیان اصلی را هم دستگیر کردیم.

وی با اشاره به سخنان آیت‌الله علم‌الهدی مبنی بر اینکه قوه قضاییه می‌تواند جلوی مواد مخدر را بگیرد، گفت: قوه قضاییه در بحث برخورد با مواد مخدر به تنهایی قادر به ایفای نقش نیست بلکه در بخش‌های درمان و پیشگیری هم سایر دستگاه‌ها وظیفه خدمت‌رسانی دارند.

محسنی اژه‌ای افزود: دولت از سال 76 مؤظف شد اردوگاه‌هایی را تأسیس کرده و متهمین مربوط به مواد مخدر را به آنجا منتقل کند اما از آن تاریخ تا مدت‌ها پیش اردوگاه‌های تأسیس نشد، البته از سال 90 تاکنون دولت کمک‌های خوبی داشته و باید بگوییم که بحث درمان و پیشگیری و اصلاح از قدرت قوه قضاییه خارج است.

وی در پایان در خصوص بحث برخورد با بدحجابی از سوی قوه قضاییه گفت: در این زمینه حتماً باید مبارزه شود و قوه قضاییه هم اگر کوتاهی داشته باید جبران کند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: من بارها گفته‌ام که طرف ورود قوه قضاییه به این موضوع و زندانی کردن کارساز نیست و دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد