مناظره ها چند بيننده داشت؟

کد خبر: 36712
|
14:38 - 1392/04/26
نسخه چاپی
معاون سيماي رسانه ملي اعلام کرد: مناظره‌ها 65 ميليون مخاطب داشتند.
 
علي دارابي در مراسم تقدير از منتخبان برنامه‌هاي انتخاباتي با تاکيد بر اينکه رسانه ملي با برنامه ريزي حرفه‌اي و هدفمند تبليغات پر زرق و برق در انتخابات رياست جمهوري را به حاشيه راند، گفت: فقط در روز انتخابات قريب به 10000 نفر در کل کشور درگير برنامه‌هاي انتخاباتي رسانه ملي بودند.
 
وي افزود: طبيعتاً آنچه که براي همه ما، هم ذخيره آخرت است و هم بسيار خوشحال کننده تقدير به سزايي است که رهبر معظم انقلاب از رسانه ملي داشتند و بار ديگر کارنامه رسانه ملي را مورد تائيد قرار دادند و اين بزرگ‌ترين افتخار براي رسانه ملي است.
 
دارابي با بيان اينکه انتخابات 92 حساسيت‌ها و اهميت خاص خودش را داشت، تصريح کرد: عزم و تلاش رسانه ملي بر اين بود که با برنامه‌هاي جديد مشارکت و حضور گسترده مردم پاي صندوق‌هاي راي را دنبال کند تا حماسه سياسي مد نظر رهبر معظم انقلاب رقم بخورد.
 
وي افزود: از سوي ديگر موضوع رقابت با شبکه‌هاي ماهواره‌اي را پيش رو داشتيم تا هم بتوانيم برنامه‌هاي آنها را خنثي و هم در اين زمينه روشنگري کنيم.
 
معاون سيما در بخش ديگري از سخنانش با تاکيد بر اينکه طبق نظرسنجي‌ها بيش از 85 درصد مردم رسانه ملي را در انتخابات 92 بي طرف دانستند، يادآور شد: رسانه ملي بايد تلاش مي‌کرد که با افزايش کمي و کيفي برنامه‌هاي انتخاباتي، فضاي شادي، نشاط و اميد را در رسانه حفظ کند؛ بايد مي‌توانستيم در کنار برنامه‌هاي معمولي که وجود داشت، به گونه‌اي مديريت کنيم که برنامه‌هاي صدا و سيما طراوت خودش را حفظ و فضاي ويژه‌اي را براي برنامه‌هاي انتخاباتي فراهم کند.
 
*** مخاطب 65 ميليون نفري مناظره‌ها
 
دارابي همچنين خاطرنشان کرد: از سوي ديگر، با مناظره هايي روبرو بوديم که بايد بر پايه اخلاق، قانون و برنامه بود تا قدرت تميز به مردم بدهد، بر اساس نظرسنجي بيش از 65 ميليون نفر از مردم مناظره‌هاي انتخاباتي را مشاهده کردند که اين رکورد بزرگي بود.
 
وي گفت: رسانه ملي از زمستان 91 برنامه انتخاباتي خودش را آغاز کرد و اين برنامه‌ها با شيب ملايمي تدوين شدند، ما در کنار انتخابات رياست جمهوري، انتخابات شوراها را هم در پيش داشتيم که بايد به آن هم توجه مي‌کرديم.
 
معاون سيما در ادامه سخنانش با يادآوري اينکه در معاونت سيما مي‌بايست برنامه‌ها را به گونه‌اي طراحي مي‌کرديم که هم به لحاظ کمي و هم به لحاظ کيفي ارتقاء يابند، تأکيد کرد: رسانه ملي با برنامه ريزي حرفه‌اي، هنرمندانه و هدفمند تبليغات پر زرق و برق در انتخابات رياست جمهوري را به حاشيه راند و نشان داد که بايد مردم به انتخاب درستي برسند.
 
به گفته وي، در کنار اين برنامه‌ها ، برنامه ديگري که امسال در رسانه ملي و به طور مشخص در سيما پخش شد، برگزاري گفتگوها با حضور نمايندگان کانديداها در بخش‌هاي مختلف بود که حجم قابل توجهي به برنامه‌هاي انتخاباتي اضافه کرد.
 
دارابي ادامه داد: از ساعت 18 تا 24 هر شب يک شبکه مجازي انتخابات در تلويزيون طراحي کرده بوديم که در همه شبکه‌ها، هر ساعتي مردم قادر بودند برنامه‌هاي انتخاباتي را مشاهده کنند.
 
وي همچنين گفت: يکي از موضوعات مهم در مسئله انتخابات اين بود که همکاري بايسته‌اي ميان رسانه ملي و نهادهاي مختلف مانند وزارت کشور و هيات‌هاي اجرايي و ... ، در بهترين سطح وجود داشت و دنبال مي‌شد.
 
*** عدالت تصويري تلويزيون
 
معاون سيما تاکيد کرد: ما تلاش کرديم عدالت را به معناي واقعي اجرا کنيم از عدالت در نگاه‌ها و فرصت‌هايي که بايد به نامزدها داده مي‌شد تا عدالت در نگاه دوربين‌ها يا به عبارتي عدالت تصويري. 
 
دارابي در بخش پاياني سخنانش با بيان اينکه تلاش کرديم بسياري از برنامه‌هاي گفتگو محورمان را با رويکرد انتخاباتي دنبال کنيم، به ذکر مثالي در اين زمينه پرداخت و گفت: سعي کرديم برنامه‌هايي مانند "پايش"، "ديروز، امروز و فردا " و "ثريا " در ماه‌هاي منتهي به انتخابات، جهت‌گيري هاي انتخاباتي پيدا کنند.
 
معاون سيما در خاتمه تاکيد کرد: فقط در روز انتخابات يعني 24 خرداد ماه بيش از 2000 نفر در معاونت سيما درگير برنامه‌هاي انتخاباتي بودند و در کل کشور هم قريب به 10000 نفر درگير برنامه‌هاي انتخاباتي بودند تا حضور حماسي مردم را از قاب تلويزيون انعکاس دهند.
 
مشرق

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب