جواد شمقدري برکنار شده است؟

کد خبر: 36703
|
14:26 - 1392/04/26
نسخه چاپی
 وقتي‌که جامعه‌ي خبري و سينمايي کشور پس از روند اخير ورود رييس‌جمهور براي حل و فصل عاجل مساله خانه سينما، با شوک پلمپ ساختمان اين نهاد مواجه شدند، پرسش ذهني بسياري اين شد که واکنش به اين اقدام جواد شمقدري چه خواهد بود و آيا او در نتيجه‌ي اين حرکت، از سمت خود برکنار خواهد شد؟
درحالي‌که تازه‌ترين اقدام رييس سازمان سينمايي شايعه‌هايي را هم درباره آنچه پشت پرده مواجهه اخير دولت با موضوع خانه سينما گفته مي‌شود به‌وجود آورد، امروز يکي از روزنامه‌هايي که معمولا از آن با صفت نزديک به دولت ياد مي‌شود، از عزل شمقدري خبر داد؛ اما خود او بلافاصله واکنش نشان داده، علاوه بر رد خبر، چنين اقدامي را در صورت محتمل بودن هم عجيب و غيرمنطقي توصيف کرد.
جواد شمقدري در واکنش به خبر عزلش از سازمان سينمايي به خبرنگار ايسنا گفت: اين خبر منطقي نيست و بعيد مي‌دانم در کمتر از يک ماه باقي‌مانده از عمر حضورم در سازمان سينمايي چنين اتفاقي بيفتد.
او در واکنش به انتشار خبر عزلش اظهار کرد: خودشان مي‌نويسند و خودشان هم جواب دهند و اگر آن‌ها نزديک‌تر از من به دولت هستند، بگويند. تاکنون خود من چيزي در اين مورد نشنيدم و در پايان عمر دولت چنين چيزي معني ندارد. شايد چنين نشرياتي مي‌خواهند از اين طريق مطرح شوند.
اين در حالي است که يک منبع آگاه در گفت‌وگو با روزنامه «شهروند» اعلام کرده است: يک مقام عالي‌رتبه در دولت، دستور برکناري جواد شمقدري را به دليل مقاومت برابر خواست و نظر اهالي هنر نسبت به بازگشايي خانه سينما و همچنين اقدامات خودسرانه صادر کرد.
اين روزنامه سراسري علاوه بر آن‌که نوشت: گفته مي‌شود، سيدمحمد حسيني،‌ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز به دليل اتفاقات اخير مورد توبيخ قرار گرفته است، فهرستي از اقدامات اخير را اين‌گونه توصيف کرد:
- با دستور صريح رئيس‌جمهوري مبني بر بازگشايي خانه‌ي سينما،‌ مقاومتي بي‌دليل از سوي معاونت سينمايي ديده مي‌شد که در دو روز گذشته منتج به کشمکش و تنش بين اهالي سينما شده بود.
- ايجاد خانه‌ي سينماي 2 موسوم به جامعه‌ي اصناف سينمايي ايران که در آن کمتر چهره‌هاي اصيل و شناخته‌ شده‌ي فرهنگ و هنر ديده مي‌شد، از اقدامات جواد شمقدري براي سرپيچي از دستور رئيس‌جمهوري و ارائه به اصطلاح راهکار براي حل مساله‌ي خانه‌ي سينما بود.
- انتقادات اهالي سينما نسبت به عملکرد وي در سالهاي اخير به اوج خود رسيده بود.
 
منبع:ایسنا

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب