احتمال جیره بندی آب در تابستان جاری

کد خبر: 36470
|
04:45 - 1392/04/26
نسخه چاپی
مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: اصراف در مصرف آب به افت فشار و کم آبی در تابستان منجر خواهد شد.

مهدی ثمره هاشمی، مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور، کیفیت آب تهران را از لحاظ بهداشتی مطلوب دانست و گفت: آب شهر تهران از لحاظ کیفیت با آب‌های شهرهای کل دنیا رقابت می‌کند و فاقد هر گونه میکروب است. 
 
وی ادامه داد:‌ بنده با اطمینان خاطر به شهروندان تهرانی می‌گویم بدون هیچ گونه نگرانی و بدون استفاده از دستگاه‌های تصویه یا آب‌های بسته بندی می‌توانند از آب شرب استفاده کنند. 
 
هاشمی در خصوص کیفیت آب درمناطق مختلف کلان شهر تهران گفت: کیفیت آب در مناطق مختلف کمی متفاوت است ولی با اتمام پروژه خط کمربندی که دورشهر کشیده خواهد شد این تفاوت هم از بین خواهد رفت البته این پروژه به دلیل عظیم بودن و هزینه بر بودن زمان بر است. 
 
وی با اشاره به کیفیت آب پردیس، رودهن و جاجرود افزود: یک خط انتقال آب در نواحی ذکر شده در حال اجرا است که تا دوماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و کیفیت آب این مناطق تامین خواهد شد. 
 
مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور در خصوص سرانه مصرف روزانه کشور گفت: سرانه مصرف آب در کشورهای مختلف بنا به فرهنگ، آیین و رسوماتشان متفاوت است ونباید انتظار داشته باشیم سرانه مصرف ماهم با دیگر کشورها یکی باشد، ما با کاهش مصرف ۵۰ لیتر در روز و رسیدن به ۱۳۰ لیتر مصرف روزانه می‌توانیم بدون مواجه شدن با مشکل خاصی نیاز کشور را تامین کنیم. 
 
هاشمی با اشاره به هدر رفت آب در شبکه‌ها افزود: تصویه خانه‌ها باید بهینه‌سازی شوند و نیز استفاده از دور فشان‌ها، شیرهای اهرمی، پدالی، الکترونیکی، دقت در نوع لباسشویی، ظرفشویی، نوع دوش حمام و دقت در تجهیزات مورد استفاده در منازل می‌توانند در پایین آمدن سرانه مصرف آب موثر باشند. 
 
وی در پایان متذکر شد: با توجه به کم آبی، پایین بودن بارندگی و خشکسالی در صورت مصرف بی رویه مردم و استفاده‌های غیرضروری از آب شرب با افت فشار و سهمیه بندی تابستان را خواهیم گذراند.
 
منیع:پارسینه

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب