آمار صادرات تسلیحاتی روسیه

کد خبر: 36469
|
04:45 - 1392/04/26
نسخه چاپی
یک مقام رسمی و ارشد روسیه اعلام کرد، این کشور سال گذشته به ۶۶ کشور جهان تسلیحات نظامی صادر کرده و ۴۰ درصد این تسلیحات هواپیماهای جنگنده بوده است.
"آلکساندر فومین" رئیس سرویس فدرال فناوری نظامی روسیه تاکید کرد: روسیه به عنوان دومین صادر کننده بزرگ اسلحه در جهان پس از آمریکا طی سال گذشته به 66 کشور جهان اسلحه صادر کرده که در این بین هواپیماهای جنگنده 40 درصد کل صادرات تسلیحات این کشور را تشکیل داده است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: پس از هواپیماهای جنگنده که 40 درصد صادرات تسلیحات نظامی روسیه را تشکیل داده، سهم تسلیحات برای نیروهای زمینی 28 درصد، تجهیزات هوایی 16 درصد، تجهیزات دریایی 13 درصد و سایر تجهیزات نظامی نیز 3 درصد صادرات اسلحه روسیه را در سال 2012 شامل شده است.
 
این در حالی است که کشورهای بزرگ صادر کننده اسلحه در اروپا نیز طی سال 2012 میلادی 15.2 میلیارد دلار تسلیحات نظامی به کشورهای دیگر صادر کرده اند. میزان صادرات تسلیحات آمریکا به اسرائیل و سایر کشورهای در حال توسعه به خصوص کشورهای عربی طی سال گذشته به بیش از 60 میلیارد دلار رسیده است.
 
این گزارش افزود، مهمترین مشتریان اسلحه روسیه در سال 2012 میلادی عبارتند از کشورهای هند، الجزایر،چین، ونزوئلا، مالزی و سوریه. ویتنام نیز پس از عقد قرارداد نظامی در سال 2010 با روسیه به یکی از مشتریان عمده تسلیحات روسی تبدیل شده است.
 
عربستان سعودی نیز در سال 2012 میلادی بزرگترین مشتری تسلیحات نظامی آمریکا بوده و در این مدت بیش از 29.4 میلیارد دلار انواع تسلیحات از آمریکا خریداری کرده است.
 
پارسینه

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب