مجلس مانع واگذاری زمین نمایشگاه بین المللی به صدا و سیما شود

کد خبر: 35045
|
17:37 - 1392/04/23
نسخه چاپی
منتخب مردم تهران در شورای شهر چهارم از مجلس خواست مانع واگذاری زمین نمایشگاه بین‌المللی به صدا و سیما شود.


محمد سالاری عضو دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، اقدام دولت در واگذاری زمین‌های نمایشگاه بین‌المللی به‌ سازمان صدا و سیما را غیر‌قانونی دانست و گفت: مجلس باید در روزهای آخر عمر دولت دهم نظارت بیشتری بر تصمیمات خلق‌الساعه داشته باشد.

این فعال امور شهری ادامه داد‌: واگذاری نمایشگاه به بخش خصوصی ‌باید ‌مطابق با موازین و مقررات اصل 44 و در راستای توسعه اقتصادی کشور انجام پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه اینگونه بذل و بخشش‌ها به صلاح اقتصاد کشور نیست، افزود: اینکه به صرف یک تقدیر، اموال متعلق به کشور به صورت یکجانبه و خلق‌الساعه ‌به نهادی دیگر واگذار شود، بدون آنکه به موازین قانونی توجه شود، جای نگرانی دارد.

سالاری اضافه کرد: بخشش یکجانبه این زمین‌ها در صلاحیت دولت نیست و به نظر می‌رسد ‌اینگونه اقدامات در روزهای پایانی دولت دهم در راستای سلب ابزار‌های اقتصادی موثر در گسترش امور بازرگانی دولت آینده صورت گرفته است.

منتخب مردم تهران در شورای شهر چهارم با بیان اینکه مجلس می‌تواند مانع این اقدام شود، گفت: این واگذاری در قالب یک مصوبه کاملا غیر‌قانونی صورت گرفته است و چنانچه دولت تصمیمی برای این بذل و بخشش داشته باشد، باید از طریق ارائه یک لایحه به مجلس اقدام کند که در این صورت هم بعید است نمایندگان محترم مجلس با چنین تصمیم غیر‌کارشناسی موافقت کنند.

سالاری افزود: نکته سوال‌برانگیز آنکه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با علم به غیر‌قانونی بودن چنین تصمیمی‌ کماکان سکوت کرده و هیچ مخالفتی با این تصمیم نکرده است.

عضو شورای عالی حزب همبستگی همچنین استخدام‌های بی‌ضابطه در روزهای آخر دولت دهم را خلاف مقررات دانست و گفت: استخدام‌های رسمی و برنامه‌ریزی شده نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی در قالب طرح مهر‌آفرین ‌که مخالف نص صریح قانون برنامه پنجم توسعه است، استخدام برخی افراد در روزنامه ایران و تغییرات وسیع در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تعهدات ناخواسته‌ای را برای دولت آینده ایجاد می‌کند که دستگاه‌های نظارتی می‌بایست جلوی اینگونه اقدامات که شائبه سیاسی دارد را بگیرند.

این فعال امور شهری با اشاره به گزارش  اخیر مجلس در خصوص تخلفات اقتصادی دولت گفت: ‌مجلس و نهادهای نظارتی ‌باید در این روزهای باقیمانده تا پایان دولت دهم، نظارت دقیق و قوی بر عملکرد مالی دولت داشته باشند و اجازه عملی شدن تصمیمات تعهد‌آور برای دولت بعدی را ندهند.

منتخب مردم تهران در شورای شهر چهارم اقدامات تعهد‌آور دولت فعلی برای دولت آینده را نگران کننده دانست و گفت: نباید با اقدامات تعهد آور سنگین ، دولت آینده را در شرایط دشوار قرار داد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها