فرانسه قهرمان فوتبال جهان شد

کد خبر: 34826
|
10:02 - 1392/04/23
نسخه چاپی
 در مرحله فینال رقابتهای جام جهانی زیر 20 ساله ها بامداد امروز تیم ملی فرانسه با برتری مقابل تیم ملی ارو گوئه به مقام قهرمانی این رقابتها دست یافت . دو تیم در وقت قانونی و اضافی به نتیجه تساوی بدون گل رسیدند که در ضربات پنالتی، فرانسه 4 بر دو به برتری رسید و قهرمان شد.
تابناک: فرانسه ارو‌گوئه قهرمان فوتبال جهان شد تیم فرانسه  در ماراتن فوتبال در دیداری حساس در مرحله فینال رقابتهای جام جهانی زیر 20 ساله ها بامداد امروز تیم ملی ارو‌گوئه را در ضربات پنالتی شکست داد و قهرمان جهان شد .

اين مسابقات در شش گروه برگزار  شد دو تيم نخست هر گروه به همراه سه تيم سوم به مرحله يک هشتم نهايي صعود کردند. پيش از اين تيم هاي اسپانيا و فرانسه از گروه يک ، پرتغال و نيجريه از گروه دو، کلمبيا و ترکيه از گروه سه و يونان و پاراگوئه از گروه چهار به مرحله بعدي اين رقابت ها صعود کرده اند.

فرانسه ارو‌گوئه قهرمان فوتبال جهان شد

در این دیدار که از ساعت 22:30 در ورزشگاه تلکام آره‌نا استانبول برگزار شد نیمه نخست و همچنین نیمه دوم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید و بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد.

در دو نیمه وقت‌های اضافه هم توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا بازی به ضربات حساس پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی درخشش دروازه‌بان فرانسه در مهار دو پنالتی نخست اوروگوئه باعث شد که فرانسه موفق شود در ضربات پنالتی با نتیجه چهار بر دو اوروگوئه را شکست دهد و برای نخستین بار قهرمان جام جهانی جوانان شود.

گفتنی ست تيم هاي ملي فوتبال زير 20 سال عراق، شيلي، کرواسي و اروگوئه به مرحله يک هشتم نهايي جام جهاني زير 20 سال در ترکيه صعود کرده بودند.

جالب این که تيم فوتبال اروگوئه نيز با شش امتياز به عنوان تيم دوم راهي دور بعدي اين رقابت ها شده بود.

پیش از این در ادامه رقابتهای جام جهانی زیر 20 ساله ها روز شنبه فرانسه موفق شد ازبکستان را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند و در این مرحله با برتری مقابل غنا فینالیست شد .

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی جام جهانی جوانان، تیم‌های عراق و‌ اروگوئه به مصاف هم رفتند. دو تیم در وقت قانونی و اضافی به نتیجه تساوی یک بر یک رسیدند که در ضربات پنالتی، اروگوئه هفت بر شش به برتری رسید و فینالیست شد.

در ضمن تيم ملي فوتبال غنا روز شنبه در جام جهاني زير 20 سال با پيروزي مقابل عراق در جايگاه سوم قرار گرفت.  غنا در استانبول در ديدار رده بندي جام جهاني زير 20 سال عراق را با نتيجه سه بر صفر شکست داد.

غنا در نيمه نخست با نتيجه دو بر صفر از عراق جلو بود.آتاما در دقيقه 35، آسيفوآ در دقيقه ( 1+45 ) و آچيمپونگ در دقيقه 78 گل هاي اين ديدار را به ثمر رساندند.

در ضمن آسيفوآ در صدر رده بندي گلزنان جام جهاني زير 20 سال قرار گرفت .

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد