مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه:جلوگیری از کشتار دام ناسالم در کشتارگاه از وظایف دامپزشکی است

کد خبر: 34810
|
09:47 - 1392/04/23
نسخه چاپی
 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: یکی از وظایف مهم دامپزشکی جلوگیری از کشتار دام و طیور ناسالم در کشتارگاه‌ها است.

خبرگزاری فارس: جلوگیری از کشتار دام ناسالم در کشتارگاه از وظایف دامپزشکی است
 

به گزارش اسلام آباد خبر به نقل از فارس، نادر پرور از افزایش نظارت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه بر مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در حال حاضر بالغ بر دو هزار واحد عرضه‌کننده فرآورده‌های خام دامی تحت نظارت این اداره هستند. 

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی کرمانشاه، پرور ادامه داد: بیش از 40 اکیپ ثابت و سیار در سطح استان از 19 تیرماه سال‌جاری تا 19 مرداد 92 به صورت ویژه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر بر عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت می‌کنند.

وی نظارت بر قصابی‌ها، مرغ و ماهی فروشی‌ها، فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر و غیره را از جمله وظایف بازرسان اکیپ‌های دامپزشکی عنوان کرد و افزود: این افراد همچنین موظف هستند بر چگونگی عرضه گوشت‌های منجمد نظارت داشته باشند.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه، یکی از وظایف مهم دامپزشکی جلوگیری از کشتار دام و طیور ناسالم در کشتارگاه‌ها است.

پرور ضمن هشدار به افرادی که اقدام به کشتار خیابانی دام می‌کنند، خاطر نشان ساخت: در صورت مشاهده این گونه موارد غیربهداشتی، اکیپ ویژه نظارت دامپزشکی با همکاری مرکز بهداشت و اجراییات شهرداری با متخلفان شدیدا برخورد و آنها را به دستگاه قضایی معرفی خواهد کرد.

وی در پایان با توجه به افزایش دمای هوا و امکان انتقال بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام، از جمله بیماری‌های خطرناکی نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تب مالت و غیره از مردم خواست از خرید گوشت مورد نیاز خود خارج از شبکه مجاز توزیع و خصوصا معابر و کنار جاده‌ها اکیدا خودداری کنند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد