مسواک زدن دندان و سطح زبان باعث کاهش بوی بد دهان افراد روزه دار می شود

کد خبر: 34167
|
21:06 - 1392/04/21
نسخه چاپی
یک دندانپزشک معتقد است، مسواک زدن دندان و سطح زبان طی روز باعث کاهش بوی بد دهان در افراد روزه دار می‌شود.

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا دکتر داریوش نظری، با اشاره به دلایل بروز بوی بد دهان در افراد، گفت: برخی از این دلایل موضعی هستند و دلیل آن بیماری‌های دهان و دندان از جمله پوسیدگی دندان، بیماری‌های لثه، استفاده از دندان مصنوعی، زبان آلوده و ... می باشد.

وی دلایل سیستماتیک را از جمله دیگر بروز بوی بد دهان در افراد دانست و ادامه داد: برخی بیماری‌ها مانند دیابت، بیماری‌های کلیوی و یا حتی مصرف دخانیات نیز باعث بروز بوی بد دهان می شود.

به گفته این دندانپزشک در ایام ماه رمضان نیز چون افراد ساعت‌های طولانی از خوردن و آشامیدن پرهیز می‌کنند، بوی بد دهان تشدید خواهد شد.

نظری عدم مصرف آب کافی را از جمله دلایل تشدید بوی بد دهان در ماه رمضان عنوان کرد و افزود: مصرف آب محیط دهان را تمیز می‌کند و هم‌چنین عدم مصرف آب باعث خشکی دهان و تشدید بوی بد آن خواهد شد.

به گفته این دندانپزشک مسواک زدن و استفاده از نخ دندان بعد از وعده سحر می‌تواند در کاهش بوی بد دهان موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه مسواک زدن باعث باطل شدن روزه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در طی روز می توان چند بار مسواک زد و دندان‌ها را نخ کشید.

نظری یادآوری کرد: تجمع ذرات غذا بین پرزهای سطح زبان نیز از دیگر دلایل بروز بوی بد دهان است که می توان با استفاده از مسواک‌های مخصوص سطح زبان را نیز تمیز کرد.

به گفته این دندانپزشک مصرف غذاهای تند، ترش و داغ در وعده سحر و همچنین چای و آبلیمو باعث تشدید بوی بد دهان در افراد روزه دار می شود.
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد