خطای بزرگ با توجه به افشاگریهای اسنودن

کد خبر: 33184
|
20:00 - 1392/04/19
نسخه چاپی
یک نماینده پارلمان اروپا با تاکید بر اینکه اطلاعات شخصی ما به یک کالای تجاری برای شرکتهای آمریکایی تبدیل شده است، مذاکرات تجارت آزاد با آمریکا را با توجه به افشاگریهای "اسنودن" خطایی بزرگ ارزیابی کرد.
به گزارش "ندای انقلاب" به نقل ازمهر، "جان فیلیپ آلبرشت" از نمایندگان حزب سبزها در پارلمان اروپا در گفتگو با روزنامه آلمانی "تاگس سایتونگ" درباره کمیسیون آزادیهای شهروندی در پارلمان اروپا که از امروز برای بررسی مسئله افشاگریهای "اسنودن" از جاسوسی های اطلاعاتی آمریکا برگزار می شود، اظهار داشت: ما می خواهیم همه انتقادها از افشاگریهای "ادوارد اسنودن" را بررسی کنیم، که البته این انتقادها نه به سیستم جاسوسی آمریکا بلکه به انگلیس و سازمان اطلاعات و امنیت آلمان و فرانسه هم مربوط می شود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که آیا با وجود انتقادات به جاسوسی آمریکا از اروپا، مذاکره کردن با ایالات متحده درباره منطقه تجارت آزاد خطا است گفت: بله، آن یک خطای بزرگ است. اگر این جاسوسی ها تایید شود، عواقب وخیمی نه تنها برای مسئله حفظ حریم خصوصی، بلکه برای کل سیستم حقوقی ما دارد.

"آلبرشت" همچنین گفت: اتحادیه اروپا در حال حاضر با آمریکا درباره همکاریهای گسترده تر در مسئله حفظ حریم اطلاعاتی و حمایت از حقوق شهروندان اروپایی مذاکره می کند. ما باید ابتدا این مذاکرات درباره استانداردهای مشترک را بدون اینکه مذاکرات تجارت آزاد روی آن اثری بگذارد به نتیجه برسانیم.

این نماینده پارلمان اروپا در ادامه با تاکید بر اینکه اطلاعات شخصی ما به کالای تجاری برای شرکتهای آمریکایی تبدیل شده است، اظهار داشت : شرکتهای آمریکایی و اروپایی اخیرا اطلاعات شخصی شهروندان را به یک ارز جایگزین تبدیل کرده اند که با آن تجارت می کنند. من امیدوارم که اتحادیه اروپا به چنین شیوه ای نه بگوید.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد