ترویج زندگی ایرانی اسلامی ابوطالب با الناز شاکردوست+تصاویر

کد خبر: 33115
|
15:48 - 1392/04/19
نسخه چاپی
توزیع مجموعه ویدئویی رالی ایرانی که این روزها سروصدای زیادی به پا کرده، سوالات فراوانی را در خصوص میزان انطباق آن با سبک زندگی ایران و اسلامی ایجاد کرده است.

“گروه فرهنگی صراط” – توزیع مجموعه ویدئویی رالی ایرانی که این روزها سروصدای زیادی به پا کرده، سوالات فراوانی را در خصوص میزان انطباق آن با سبک زندگی ایران و اسلامی ایجاد کرده است.
به گزارش گروه فرهنکی صراط، فیلم-مسابقه رالی ایرانی با شرکت تعدادی از ستارگان سینمای ایران، کارگردانی آرش معیریان و تهیه کنندگی سعید ابوطالب راهی بازار شبکه خانگی شده است.
بازیگران حاضر در این فیلم-مسابقه، در سه گروه دو نفری شامل محمدرضا فروتن و سیروان خسروی، الناز شاکردوست و بهنوش بختیاری و سرانجام سحر ولدبیگی و‌ نیما فلاح دسته بندی شده اند و فرزاد حسنی هم به‌عنوان مجری حضور دارد.
در این فیلم-مسابقه بازیگران از مسیر و وقایع پیش رو بی خبر هستند ولی اتفاقات پیرامونی انها طراحی شده و تحت کنترل است. سری اول این مجموعه، بر روی ۳ دی وی دی در شبکه خانگی عرضه شده است.
گفتنی است سبک انتخاب شده برای این مجموعه ویدئویی، فضای لازم برای بروز رفتارهای غیرمتعارف و نامعمول از سوی بازیگران را کاملا فراهم آورده است.
پوشش بازیگران حاضر در مجموعه، ادبیات به کار رفته توسط آنان، ترویج فرهنگ غربی و سبک زندگی غیر ایرانی و غیراسلامی از جمله انتقاداتی است که از زمان توزیع این مجموعه به آن وارد شده است.
نکته جالب اینکه سعید ابوطالب فیلمنامه نویسی و تهیه کنندگی این مجموعه را بر عهده دارد. ابوطالب بعد از حمله آمریکا به عراق در حالی که در این کشور همسایه، مشغول فیلمبرداری بود ۴ ماه اسیر نیروهای آمریکایی شد و در بازگشت به عنوان نماینده اصولگرای(!) مردم تهران به مجلس هفتم راه یافت.
او که در مجلس هفتم نیز عضو کمیسیون فرهنگی بود، این روزها بعد از تجربه مستند-مسابقه تلویزیونی سرزمین دانایی ترجیح داده است تا کار فرهنگی را در قالب این مجموعه جدید با مختصات ذکرشده پیگیری کند!
گفتنی است انتقادها به سبک زندگی تبلیغ شده در رالی ایرانی در حالی است که چندی پیش مقام معظم رهبری در سخنان مهمی در خصوص فرهنگ غرب تاکید کرده بودند «یکى از خصوصیات فرهنگ غربى، عادى‌سازى گناه است؛ گناه‌هاى جنسى را عادى میکنند. امروز این وضعیت در خود غرب به فضاحت کشیده شده؛ اول در انگلیس، بعد هم در بعضى از کشورهاى دیگر و آمریکا. این گناه بزرگِ همجنس‌بازى شده یک ارزش! به فلان سیاستمدار اعتراض میکنند که چرا او با همجنس‌بازى مخالف است، یا با همجنس‌بازها مخالف است! ببینید انحطاط اخلاقى به کجا میرسد. این، فرهنگ غربى است. همچنین فروپاشى خانواده، گسترش مشروبات الکلى، گسترش مواد مخدر.»
ایشان همچنین بر نقش نخبگان در ترویج سبک زندگی صحیح اشاره و تاکید کرده بودند «بنده طرفدار این نیستم که حالا در مورد لباس، در مورد مسکن، در مورد سایر چیزها، یکباره یک حرکت جمعى و عمومى انجام بگیرد؛ نه، این کارها باید بتدریج انجام بگیرد؛ دستورى هم نیست؛ اینها فرهنگ‌سازى لازم دارد. همان طور که گفتم، کار نخبگان است، کار فرهنگ‌سازان است. و شما جوانها باید خودتان را براى این آماده کنید؛ این، رسالت اصلى است.»
با وجود این بیانات صریح رهبری معظم انقلاب، به نظر می رسد سعید ابوطالب ترویج سبک زندگی ایران و اسلامی را در رالی ایرانی دیده است!
جالب است که خود ابوطالب نیز به این موضوع که برخی هنجارها در این مجموعه رعایت نشده و آنها بیشتر به دنبال «تجربه فنی» بوده اند، معترف است! به گفته او، «رئالتی شو شاخه ای تازه در صنعت سینماست که “رالی ایرانی” بر گرفته از همین شاخه است و به نظرم موفق هم بوده البته نمی گویم که نواقص نداشته و من هم موافقم که این اثر در برخی مواقع هنجارها را رعایت نکرده و می توانست ارزشی تر ساخته شود و همه انتقادات را به دیده منت می پذیرم و سعی داریم مراقب اینگونه مسایل باشیم. البته ما در رالی ایرانی بیشتر بدنبال تجربه فنی جدید بودیم تا محتوایی اما باز هم قبول دارم که نباید محتوا را قربانی مباحث فنی نمود.»

 

منبع: مرصاد

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها