رئیس دانشکده بهداشت کرمانشاه:روزه داری موجب فعال شدن سیستم ایمنی بدن می شود

کد خبر: 33106
|
15:30 - 1392/04/19
نسخه چاپی

رئیس دانشکده بهداشت کرمانشاه گفت: تحقیقات 30 سال اخیر در مورد آثار روزه بر جسم ثابت کرده است که روزه‌داری صحیح ثمراتی همچون کم شدن چربی‌های ذخیره، کم شدن میزان چربی خون و کلسترول و فعال شدن سیستم ایمنی بدن را به‌دنبال دارد.

خبرگزاری فارس: روزه‌‌داری موجب فعال شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود

به گزارشخبرگزاری فارساز کرمانشاه، یحیی پاسدار اظهار داشت: روزه‌داری صحیح که با کاهش مصرف غذا همراه است، ثمراتی چون کم شدن چربی‌های ذخیره، کم شدن میزان چربی خون و کلسترول و فعال شدن سیستم ایمنی بدن را به‌دنبال دارد.

بر اساس گزارشدانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، پاسدار افزود: روزه فرمان الهی و تمرینی برای زندگی سالم و با معنویت است، بنابراین برای کسب فیض بیشتر از این ماه مبارک رعایت یک برنامه غذایی متعادل و صحیح، لازم و ضروری است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: عمل به توصیه‌های تغذیه‌ای کمک می‌کند تا علاوه بر سود جستن از بهره‌های معنوی این ماه، از سلامت جسمی حاصل از انجام این فریضه دینی نیز بهره‌مند شویم. از این‌رو تغذیه صحیح در ماه رمضان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه یک روزه‌دار در طول روز با کمبود آب و املاح مواجه می‌شود، تصریح کرد: باید در هنگام افطار به‌نحو شایسته‌ای این کمبودها جبران شوند.

به گفته رئیس دانشکده بهداشت، روزه‌داری می‌تواند به تغذیه مناسب کمک شایانی کند. بدن انسان برای حفظ سلامتی خود، همواره مقداری از چربی مواد غذایی را در نقاط مختلف ذخیره می‌کند و به مرور زمان چربی‌های ذخیره شده تغییر رنگ داده و روزه‌داری حتی در افراد لاغر یا با وزن طبیعی، به بدن فرصتی می‌دهد تا این چربی‌ها را از ذخایر آن آزاد کرده و مصرف کند و پس از پایان روزه‌داری به ‌جای آن چربی‌های تازه و مناسب‌تری را جایگزین کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تحقیقات فراوانی در 30 سال اخیر درباره آثار روزه بر جسم صورت گرفته، عنوان کرد: این تحقیقات ثابت کرده روزه‌داری صحیح که با کاهش مصرف غذا همراه است، ثمراتی همچون کم شدن چربی‌های ذخیره، کم شدن میزان چربی خون و کلسترول و فعال شدن سیستم ایمنی بدن را به‌دنبال دارد.

پاسدار خاطر نشان کرد: غذا خوردن سبب می‌شود خون فراوانی به‌دستگاه گوارش سرازیر شود که روزه می‌تواند با استراحت دادن به دستگاه گوارش و فرستادن خون کافی به سلامتی سراسر بدن کمک شایانی کند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد