مهدوی کیا: طرح فوتبال پایه در سراسر کشور اجرا می شود

کد خبر: 32553
|
15:06 - 1392/04/18
نسخه چاپی
مهدی مهدوی‌کیا سفیر فوتبال پایه در آسیا با اعلام خبر برپایی جشنواره فوتبال و خانواده در استان تهران، از اجرای طرح فوتبال پایه در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، مهدوی کیا این سخنان را امروز (سه‌شنبه) در همایش مشترک روسای حوزه ها و ادارات ورزش و جوانان استان تهران و مسوولان ستادی اداره کل استعدادیابی سراسر کشور بیان کرد.

وی که مسوول اجرای طرح فوتبال پایه در قاره آسیاست، از اجرای این طرح در سراسر کشور خبر داد و گفت: من عضو خانواده بزرگ تهران هستم و سال ها به عنوان عضو تیم های تهرانی در رشته های هندبال، فوتبال و دوومیدانی در خدمت ورزش پایتخت بوده ام، لذا در گام اول تصمیم گرفتم که این طرح را از استان تهران شروع کنیم.

افتخار فوتبال ایران و آسیا، حضور در جمع مدیران ورزش و جوانان پایتخت را فرصت مناسبی برای بیان اهداف و نحوه برگزاری این جشنواره دانست و ادامه داد: دو هفته ای است که در خدمت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران هستم و با حمایت محمدحسین نژادفلاح مدیرکل و امیرحسین پیروانی، جلساتی را برگزار کردیم تا این طرح، نهایی شد و بنا داریم، مرحله نهایی این جشنواره را نیمه شهریور ماه برگزار کنیم.

مهدوی کیا با اشاره به این موضوع که جشنواره فوتبال و خانواده، ویژه رده سنی 8 تا 10 سال و 10 تا 12 سال است، افزود: برپایی این جشنواره با هدف استعدایابی و ایجاد نشاط و شادابی در خانواده های کودکان 8 تا 12 سال است تا بچه ها را که گرفتار معضل بازی های کامپیوتری و بی تحرکی هستند، به محیط های ورزشی بکشانیم.

وی گفت: اگر بتوانیم هر سال 50-60 چهره مستعد را انتخاب کرده و تحت آموزش قرار دهیم، آنها در سن 15-16 سالگی، فوتبالیست کاملی می شوند که می توانند پشتوانه فوتبال ما باشند، پشتوانه ای که امروز آن را از دست داده ایم.

مهدوی کیا از مدیران ادارات حوزه ها و شهرستان های تابعه دعوت کرد تا با یک فراخوان عمومی، زمینه حضور بچه های سنین 8 تا 12 سال را در این جشنواره فراهم آورند و این افراد سوای بازیکنانی هستند که در مدارس فوتبال تحت آموزش قرار دارند و باید آنها را از کوچه ها و خیابان ها جمع آوری کرد، البته استعدادیاب ها نیز به حوزه ها و شهرستان ها اعزام می شوند و مرحله اول این جشنواره در هر حوزه و شهرستان برگزار خواهد شد.

مهدوی کیا در پایان، تقدیر از بزرگان ورزش پایتخت را کار ارزشمندی توصیف کرد و از ابتکار اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در تجلیل از مدیران و معاونان اسبق و پیشکسوتان عرصه مدیریتی ورزش، قدردانی کرد.

در این همایش، روسای ادارات حوزه و شهرستان ها، ضمن استقبال از برگزاری این جشنواره، آمادگی خود را برای برگزاری این رقابت‌ها اعلام کردند که در این بین، شهرستان ری با 100 تیم، جشنواره فوتبال و خانواده را برگزار خواهد کرد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها