تشكيل حزب فراگير کشور را به عقب باز مي گرداند/ مخالفت با به كار بردن لفظ حزب براي تشكل هاي فراگير

کد خبر: 32549
|
15:03 - 1392/04/18
نسخه چاپی
عضو جبهه ایستادگی گفت: تشکیل يک "حزب فراگیر" به جاي "جبهه فراگير" که يادآور تجربه تک حزبي در تاريخ سياسي ايران است، ما را به عقب باز می‌گرداند.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با تلاش برای تأسیس احزاب جدید، اظهار داشت: در جریان اصولگرایی نیازمند یک حزب قوی یا جبهه متحد هستیم.

وی با بیان اینکه با مخالف تشکیل حزب فراگیر  هستم، تصریح کرد: حزب فراگیر مبتنی بر حزبی است که همه مردم را تحت پوشش خود قرار دهد و حزب دیگری در جامعه وجود نداشته باشد که این تداعي گر حزب رستاخیز و ایران نوین در کشور  و حزب کمونيست در چين و روسيه است.

عضو جبهه ایستادگی با انتقاد از به کاربردن لفظ "حزب" برای تشکل‌های فراگير ، بیان کرد: باید "جبهه فراگیر" که در برگيرنده  احزاب مختلف در کشور است شکل گیرد و  از  تک صدایی و تک حزبی در کشور اجتاب شود.

وی در تصريح مدل‌هاي  گوناگون احزاب در دنيا گفت: کشورهاي تک حزبی مانند حزب کمونیسم در چین و روسیه، دو حزبی مانند احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در آمریکا و کشور‌هایی چند حزبی مثل ایران که دارای 240 حزب است وجود دارد، لذا معتقدم اگر جریان‌های سیاسی همسو در کشور دور هم جمع شوند مي‌توانند جبهه‌ای فراگیر تشکیل دهند.

کنعانی مقدم تأکید کرد: تشکیل  يک "حزب فراگیر" به جاي "جبهه فراگير" که يادآور  تجربه تک حزبي در تاريخ سياسي ايران است ما را به عقب باز می‌گرداند.

عضو جبهه ایستادگی خاطرنشان کرد: احزاب موجود در کشور باید تقویت شوند و احزاب کوچکتر با گردهمایي از تکثر‌گرایی جلو گيري کنند و به وحدت رویه توجه داشته باشند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها