رشد 23 درصدی تولیدات صنعتی و معدنی باوجود همه تحریمها

کد خبر: 32356
|
09:23 - 1392/04/18
نسخه چاپی
 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فشارهای ناشی از تحریمهای ظالمانه اقتصادی در سال گذشته و مشکلات تولیدکنندگان گفت: تحریم های دشمنان هوشمندانه بود و آنها نابودی بخش تولید را نشانه رفته بودند اما تولیدات صنعتی و معدنی علی رغم همه تحریمها 23 درصد رشد داشته است.
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در سمنان، سید علیرضا شجاعی در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان و صنعتگران استان سمنان افزود: طی سال گذشته بالغ بر 35 میلیارد دلار مواد اولیه، کالای واسطه و تجهیزات مورد نیاز بخش تولید وارد و در کار تولید به کار رفت و با این اقدام حجم صادرات صنعتی کشور ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسید.

وی با اذعان به اینکه امسال محور اصلی برنامه های وزارت صنعت ، معدن و تجارت ،ارز آوری برای کشور است خاطر نشان کرد: لذا تکمیل ظرفیتهایی که بتواند ارز آوری داشته باشد باید در استان محور اصلی قرار گیرد.

معاون وزارت صنعت و معدن و تجارت، اظهار کرد: استقلال ارز هدف و از اولویتهای اصلی وزارت صنعت،معدن و تجارت است .

وی با بیان اینکه ارز باید حاصل صاردارت کشور باشد افزود: سال گذشته نیز مرکز مبادلات ارزی شکل گرفت و سبب شد جهت گیری ارز به سمت تولید باشد.

شجاعی ادامه داد: در سطح کشور 4000 پروژه با رشد فیزیکی 70 درصد وجود دارد که برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با توجه به پتانسیل بالای استان سمنان در حوزه صنعت و معدن گفت: ظرف 15 روز آینده کارگروه ویژه در استان تشکیل می شود و در این راستا اولویتها مشخص می شود و تکمیل پروژهای نیمه تمام (ایران خودرو و سایر طرحهای مهر ماندگار استان) از این اولویتها به شمار می رود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب