پیگیری مطالبات مردم از دولت یازدهم وظیفه رسانه هاست

کد خبر: 32241
|
01:02 - 1392/04/18
نسخه چاپی
مدیر مسئول روزنامه جام جم تاکید کرد: عمده کار سانه‌ها انتقال مطالبات مردم و پیگیری مطالبات و مشکلات مردم از دولت منتخب است.

بیژن مقدم مدیر مسئول روزنامه جام جم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره مطالبات رسانه‌ها از دولت یازدهم، گفت:‌ عمده کار سانه‌ها انتقال مطالبات مردم است، بخشی از مشکلات مردم در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و سیاست خارجی در شعارهای رئیس جمهور منتخب بود و ماموریت رسانه‌ها پیگیری مطالبات و مشکلات مردم از دولت است.

مقدم ادامه داد: البته به نظرم فرصت برای طرح مطالبات از دولت آینده زیاد است، چرا که هنوز دولت یازدهم فعالیت اجرایی خود را شروع نکرده و کابینه هم تعیین نشده است.  متناسب با اعضای کابینه و سیاست ها، رویکردها و برنامه‌های قوه مجریه در دوره جدید قطعا مطالبات جدیدی نیز شکل می گیرد که رسانه ها باید بر اساس آن برنامه ها و رفتارهای خود را تنظیم کنند.

وی در ادامه مهمترین برنامه دولت یازدهم را در حوزه اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه مهمترین مطالبه مردم از مسئولان در حوزه اقتصادی کشور است، اظهارداشت: معتقدم باید این مطالبه به خوبی شناسایی شود که رسانه ها نیز می توانند در این راستا موثر واقع شوند. جهت گیری‌های دولت آتی باید مبتنی بر حل مشکلات اقتصادی و تحقق حماسه اقتصادی باشد. همچنین در حوزه سیاست خارجی و تحریم ها باید با قدرتمند کردن جریان تولید در داخل مقابل تحریم ها بایستیم.

مدیر مسئول روزنامه جام جم تاکید کرد: مردم با حضور در پای صندوق رای وظیفه خود را انجام دادند و هم اکنون وظیفه مسئولان و دولتمردان است تا در جهت حل مشکلات مردم حرکت کنند.

مقدم همچنین در خصوص تعامل مجلس با دولت یازدهم، گفت: تجربه‌های دوره‌های گذشته ریاست جمهوری نشان می‌دهد که مجلس همراهی خوبی با رئیس‌جمهور در مورد انتخاب اعضای کابینه دارد که البته در مواردی، استثناء هم بوده که مجلس با دولت همراهی نکرده است.

وی اظهارداشت: به اعتقاد بنده با رویکرد مجلس و شخص رئیس جمهور منتخب، کابینه دولت یازدهم با کمترین مشکلی تشکیل می‌شود.

 مدیر مسئول روزنامه جام جم با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند افرادی را به دولت پیشنهاد دهند، اما نباید افراد را به کابینه تحمیل کرد، در خصوص اینکه آیا تاکنون فعالان رسانه‌ای  فهرست پیشنهادی خود را برای دولت آتی ارئه داده اند یا نه؟ گفت: خیر، تاکنون در جلساتی که با اصحاب رسانه برگزار کردیم چنین موضوعی مطرح نشده است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها