بانوی اول دولت روحانی چه کسی است؟/ سپردن کلید برخی از استانداریها و فرمانداریها به بانوان در دولت اعتدال

کد خبر: 31992
|
13:39 - 1392/04/17
نسخه چاپی
بها دادن به بانوان و اطمینان به توان مدیریتی آنان در حوزه های مختلف همیشه از مباحثی بوده که بخشی از گمانه زنی ها مربوط به کابینه و مدیران میانی دولت را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرویس سیاسیمرصاد، دولت اصلاحات با به کار گرفتن یک مدیر زن در سازمان محیط زیست کشور سعی کرد تا اولین رکورد در سپردن مسئولیت های مهم کشوری به بانوان را به نام خود ثبت کند اما همچنان بحث بر روی اینکه زنان در مسئولیتهای اصلی کابینه مثل زرا جایی ندارند وجود داشت.

001(1)

دولت نهم همان رویه قبل را ادامه داد اما در دهمین کابینه کشور اولین وزیر زن به نام مرضیه وحید دستجردی به عنوان وزیر بهداشت ثبت شد. گرچه ادامه همکاری اولین بانوی کابینه با دولت با چالش هایی مواجه شد اما این بحث ها ربطی به زن یا مرد بودن وزیر بهداشت نداشت و تردیدی وجود ندارد که افکار عمومی کارنامه خانم دستجردی را موفق ارزیابی میکند.

IMAGE635048501827344935

بسیاری از گمانه زنی ها در باره این موضوع که بانوی کابینه اعتدال کیست نقل بسیاری از نشستهای اینروزها در میان نزدیکان به دولت شده است.

برخی از این اظهار نظرها حاکی از بازگشت وحید دستجردی به عنوان وزیر به کابینه یازدهم است. این گمانه زنی با شواهد قرائنی در خصوص برخی ملاقاتها نیز همراه شده است.

گرچه عده ای از تحلیلگران نزدیک به کابینه نیز از به کارگیری بانوان در سطح معاون رئیس جمهور خبر می دهند و از اسامی مانند معصومه ابتکار و زهرا مصطفوی به عنوان اعضای هیئت دولت نام می برد اما برخی شنیده ها از قدم هایی فرا تر از اینها حکایت دارد.

n00183201-b

دولت امید و تدبیر و کلید شاید برای ثبت یک رکورد جدید در اعتماد به بانوان بخواهد یک قدم جلوتر بیاید و مسئولیت مستقیم شهرها و استانها در بعضی مناطق را به زنان واگذار نماید.

یعنی برای به کارگیری مدیران زن در لایه های میانی مدیریت، اقدام چشمگیری انجام دهد و به آنها مسئولیت واگذار کند. موضوعی که این روزها در نشست های محفلی گاها به آنها اشاره شده و از اشخاصی برای این مسئولیت ها نیز نام برده شده است.

آنچه که اینروزها به گوش می رسد انتصاب یک استاندار و چند فرماندار از میان مدیران زن در استانهای مختلف کشور است. موضوعی که استان کرمانشاه به عنوان یکی از سیاسی ترین استان های کشور از گمانه زنی های آن فارغ نبوده و اسامی افراد و شهرستان های مختلف آن برای واگذاری مدیرین به یک زن مطرح می شود.

اسلام آباد غرب و فرماندار زن

یکی از این شهرستانها اسلام آباد غرب است که با تجربه داشتن یک نماینده زن، به نظر می رسد تجربه یک فرماندار زن را نیز خواهد داشت. در این میان از همان نماینده اسبق این شهرستان یعنی خانم اعظم ناصری پور به عنوان یکی از افراد نزدیک به طیف آقای روحانی برای تصدی پست فرمانداری این شهرستان نام برده می شود.

شهرهایی مثل اصفهان و شیراز نیز برای تجربه یک استاندار زن با داشتن مدیران بومی احتمالی در میان بانوان، کاندیدا هستند.

به هر حال باید دید قصه دراز استفاده از بانوان در مسئولیت های جدید و تجربه نشده اینبار در کابینه حجت الاسلام روحانی به کجا خواهد کشید.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب