اعلام دولت جدید مصر حداکثر ظرف 24 ساعت

کد خبر: 31869
|
08:55 - 1392/04/17
نسخه چاپی
سخنگوی ریاست جمهوری مصر تأکید کرد که دولت موقت حداکثر ظرف 24 ساعت اعلام می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه العالم، "احمد المسلمانی" گفت "محمد البرادعی" از بارزترین نام های مطرح شده برای تصدی پست معاون نخست وزیر در امور خارجی مطرح است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که "زیاد بهاء الدین" از رهبران حزب دموکراتیک مصر و رئیس سابق هیأت نظارت وزارت دارایی از بارزترین چهره ها برای نخست وزیری است.

مشاور اطلاع رساني و رسانه اي رييس جمهور موقت مصر روز يکشنبه اعلام کرد رياست جمهوري اين کشور ترجيح مي دهد محمد البرادعي معاون رييس جمهور و زياد بها الدين نخست وزير شود.
احمد المسلماني در گفتگوي تلفني گفت: توافق منطقي درباره اين دو شخصيت در دو سمت ذکر شده صورت گرفته است.

المسلماني افزود هدف نهاد رياست جمهوري تشکيل يک دولت منسجم ، ملي ، توافقي و فن سالار و قوي است که بتواند از عهده ماموريتي که بر عهده اش گذاشته شده است برآيد و به خوبي از مرحله سخت کنوني عبور کند.

وي درباره آشتي ملي نيز اظهار داشت نهاد رياست جمهوري و دستگاه هاي ذيربط تلاش براي عملي شدن آشتي ملي را آغاز کرده اند هرچند که برخي طرف ها به تحقق اين آشتي علاقه مند نيستند.

به گزارش خبرگزاري شين هوا از قاهره ، مشاور اطلاع رساني و رسانه اي رييس جمهور موقت مصر تاکيد کرد گروه اخوان المسلمين يک گروه ملي ، تاريخي و ريشه داري است  آن چه در انقلاب سي ام ژوئن رخ داد به معناي به حاشيه راندن اخوان المسلمين از حيات سياسي کشور نيست.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب