ملت ایران با برپایی نوروز به دنبال بهار انسانیت است/برادرم مشایی باب ثبت جهانی آثار فرهنگی را گشود

کد خبر: 31653
|
20:44 - 1392/04/16
نسخه چاپی
رئیس جمهور گفت:‌ ملت ایران 3000 سال بوده که به دنبال بهار انسانیت هستند و به همین خاطر ایرانیان در چند هزار سال گذشته سنت نوروز را برپا کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز در مراسم نکوداشت ثبت جهانی کاخ موزه گلستان اظهار داشت: میراث فرهنگی و تاریخی یک ملت عنصر اصلی هویت یک ملت است. 
 
وی افزود: انسان با هویت خود می‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کند، لذا هر مقدار این هویت عمیق‌تر،‌ روشن‌تر و تعریف شده‌تر باشد، شخصیت انسان موثرتر خواهد بود. 
 
رئیس دولت با بیان اینکه میراث فرهنگی شبیه حافظه انسان‌ها است، ادامه داد: میراث گذشته از عناصر اصلی فرهنگ و شخصیت یک ملت است و ما یک جریان تاریخی هستیم و روح جسم ملت ایران یک حقیقت زنده است. 
 
احمدی‌نژاد تاکید کرد: روح جمعی ملت ایران هفت هزار سال عمر دارد و فراز و نشیب‌ها و اتفاقات گوناگونی را تجربه کرده است. 
 
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد:‌ حیات میراث فرهنگی و توجه به آن، معرف هویت و شخصیت یک ملت است و حیات تاریخی در واقع صیانت از وجودیت یک ملت است. 
 
وی تصریح کرد:‌ هنگامی که از عظمت و بزرگی ملت ایران سخن می‌گوییم به معنی قوم‌گرایی و نژادپرستی نیست، اتفاقا یکی از ویژگی‌های برجسته ملت ایران این بوده که رابطه خود را با سایر قوم‌ها و ملت‌ها براساس ملیت و نژاد قطع نکرده است. 
 
احمدی نژاد تاکید کرد:‌ملت ایران همواره در طول تاریخ موحد و حق‌طلب بوده است و افتخار می‌کنیم که هنگامی سخن از حق در جهان بیان می‌شود، ملت ایران آن را می‌پذیرد. 
 
رئیس قوه مجریه با بیان اینکه ملت ایران از ابتدا کمال‌جو بوده است؟ یادآور شد این ملت همواره راه رسیدن به کمال و سعادت را پیموده است. 
 
وی گفت:‌زیباترین سنت‌های انسانی در ایران پایه‌گذاری شده و ملت ایران در طول تاریخ، شادی و امتیازات خود را با دیگران تقسیم کرده است. 
 
احمدی‌نژاد با اشاره به مدیریت جهانی ایران در برهه‌ای از تاریخ اظهار داشت: ملت ایران در آن برهه مدیریت فرهنگی را اداره می‌کرد، با توجه به تاریخ نیز ایران فرهنگی وسیع‌تر از ایران سیاسی بوده است. 
 
رئیس دولت با بیان اینکه ایرانیان از ابتدا می‌دانستند که مسیر انسان یک مسیر سعادت و کمالی است افزود: جامعه انسانی باید به سمت یک میعادگاه و یک نقطه موعود حرکت کند که در آن نقطه همه انسان‌ها احساس آزادی و کرامت کنند. 
 
رئیس‌جمهور با اشاره به فصل بهار و ایام نوروز گفت: ملت ایران 3000 سال است که به دنبال بهار انسانی است و به همین خاطر ایرانیان از چند هزار سال گذشته سنت نوروز را برپا کرده‌اند. 
 
وی با بیان اینکه جشن نوروز حکیمانه‌ترین جشن انسان‌ها است، ادامه داد: آمدن فصل بهار که انسان‌ها با آن تجدید می‌کنند، یعنی تجدید بیعت با بهار عدالت و انسانیت و این از زیبایی‌های بهار است و متعلق به همه بشریت خواهد بود. 
 
احمدی‌نژاد تاکید کرد: حفظ این تاریخ و میراث کمک به حرکت جامعه بشری است. 
 
رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز جهان بیش از هر دوره‌ای، اولا به فرهنگ و ثانیا به ضرورت این فرهنگ بیش از گذشته پی برده است. 
 
وی بیان کرد: اثر فرهنگی یک ملت برای اصلاح جهان بوده که این ماموریت بر عهده ملت ایران قرار گرفته است. 
 
احمدی‌نژاد با اشاره به افزایش ثبت جهانی آثار فرهنگی در دولت نهم و دهم اظهار داشت:‌ باب ثبت جهانی را برادر عزیزم آقای مشایی و در ادامه همکاران وی آقای بقایی، موسوی و ملک‌زاده ادامه دادند که از تمام این افراد تشکر می‌کنم. 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب