مسئول اعزام سازمان اردویی راهیان نور کرمانشاه:

هدف کنگره‌های شهدا ماندگاری سیره شهیدان است

کد خبر: 311496
|
12:20 - 1403/07/15
نسخه چاپی
هدف کنگره‌های شهدا ماندگاری سیره شهیدان است
مسئول اعزام سازمان اردویی راهیان نور کرمانشاه گفت: با برگزاری این کنگره‌ها فرهنگ ایثار و شهادت پررنگ مانده و باعث می‌شود این سیره در بین مردم ماندگار شود.

به گزارش اسلام آباد خبر ،عین‌الله صفری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، اظهار داشت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست لذا این فرمایش مقام معظم رهبری بهترین دلیل برای برگزاری کنگره‌های شهداست. 

وی افزود: با برگزاری این کنگره‌ها فرهنگ ایثار و شهادت پررنگ مانده و باعث می‌شود این سیره در بین مردم ماندگار شود نمونه این ماندگاری قیام عاشورا است که برپایی مراسم محرم و صفر باعث می‌شود فرهنگ اصیل و ناب عاشورا ماندگار شود. 

صفری خاطرنشان کرد: تهاجم  و شبیخون فرهنگی دشمن بر نسل جوان از دبیرستان تا دانشگاه مستولی شده و قصد دارد که بین نسل جوان که عمدتاً تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار گرفته‌اند با دوران طلایی دفاع مقدس فاصله بیشتری انداخته و جوانان را با آن غریبه سازند. 

مسئول اعزام سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تأکید کرد: اگر فردا روزی کشوری قصد تهاجم به این آب و خاک را داشته باشد با الگو قرار دادن سیره شهدا روحیه رشادت و دفاع در بین جوانان تقویت می‌شود و اینجاست که اهمیت این کنگره‌ها و یادواره‌ها برای نسل جوان بیشتر نمود پیدا می‌کند. 

وی اذعان داشت: با اشاعه فرهنگ شهادت و ایثار و معرفی زندگی سراسر نور شهدای دفاع مقدس و فرماندهان آن دوران پرافتخار که عمدتاً جوان بودند همچنین از طریق دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس، جانبازان و ایثارگران می‌توان نسل طلایی جوانان را از این غریبگی درآورد. 

صفری به راهکارهای آشنا کردن جوانان و جامعه با سیره شهدا نیز اشاره کرد و گفت: بازدید از یادمان‌های شهدا و روایتگری رشادت‌های آن‌ها از بهترین راهکارهای شناخت بیشتر شهیدان است که در این راستا اردوی راهیان نور خانوادگی و خودروهای شخصی ویژه بسیجیان و پاسداران برای بازدید از یادمان شهدای پاوه در قالب اردوهای تعالی‌بخش سیاحتی - زیارتی و تلفیقی تدارک دیده شده و علاقمندان می‌توانند از این یادمان دیدن کنند. 

وی در پایان یادآور شد: از جمله برنامه‌هایی که در این اردوی خانوادگی در نظر گرفته شده روایتگری در یادمان است که هر روز از ساعت ۱۱ تا ۱۲ انجام می‌شود. 

انتهای خبر/