با حضور وزیر بهداشت انجام شد؛

افتتاح اورژانس و نصب ام‌آرآی بیمارستان اسلام‌آبادغرب

کد خبر: 311164
|
16:50 - 1403/04/30
نسخه چاپی
افتتاح اورژانس و نصب ام‌آرآی بیمارستان اسلام‌آبادغرب
با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان استان کرمانشاه اورژانس و نصب ام‌آرآی بیمارستان اسلام‌آبادغرب افتتاح شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، بهرام عین‌اللهی پیش از ظهر امروز شنبه با حضور در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام‌آبادغرب، اظهار داشت: ایام سالگرد عملیات غرورآفرین مرصاد را در پیش رو داریم، عملیاتی که طی آن منافقین در همین بیمارستان جنایات زیادی را مرتکب شدند و مردم و مجروحان را به شهادت رساندند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: شهرستان اسلام‌آبادغرب با مردمانی بسیار خوب و جمعیت ۶۰ هزار نفری امکانات درمانی مناسبی ندارد و لازم است کار بیشتری در این حوزه انجام شود؛ البته دولت در مدت خیلی کوتاهی توانست انجام دهد در مکان‌هایی با امکانات محدود و جمعیت مناسب، ۳۸۰ دستگاه پیشرفته پزشکی توزیع کند.

 وی تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که امروز یکی از بهترین دستگاه‌های ام‌آر‌آی در بیمارستان امام خمینی (ره) افتتاح شد؛ در واقع در سال ۱۴۰۰ دستگاه ام‌آر‌آی دولتی به اینجا تعلق گرفت و  حدود ۷۰ میلیارد تومان هزینه داشت و این تنها دستگاه دولتی در این منطقه است که آماده ارائه خدمت به مردم مستضعف است. 

عین‌اللهی بیان داشت: ما این مردم را شایسته بسیاری از تجهیزات در حوزه سلامت می‌دانیم و  یکی از کارهای مورد تاکید دولت مردمی راه‌اندازی اورژانس‌های بیمارستانی بود چه اینکه هنگامی که سیل و تصادفی رخ می‌دهد اورژانس نقش به‌سزایی دارد؛ در این راستا حدود ۲۵ درصد به فضای اورژانس کشور اضافه کردیم.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:  اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام‌آبادغرب با مساحت یک‌هزار و ۳۰۰ متر مربع با ۳۲ تخت خواب در سال ۱۴۰۰ ساخته شد و چیزی حدود ۷۰ میلیارد تومان هزینه داشت در این اورژانس انواع دستگاه‌های مورد نیاز مانیتور و اکسیژن‌ساز و فضای سی‌پی‌آر اختصاص داده شد. 

این مقام مسئول اذعان داشت: همزمان با دو افتتاحیه در اسلام‌آبادغرب، مرکز جامع سلامت شهریارشهر اسلام‌آباد با مساحت ۷۳۰ متر مربع با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود. 

وی ادامه داد:  در رابطه با کمبود پزشک در شهرستان‌ها برنامه‌های خاصی از طرف دولت مردمی سالانه به دانشجویان پزشکی اضافه می‌شود و بالای ۱۲ هزار نفر افزایش داشته امسال ۶۵ درصد ظرفیت پزشکان تخصصی و ۵۰ درصد پزشکان فوق تخصص افزایش پیدا کرد که نزدیک به ۷۰ درصد این پزشکان در مناطق محروم توزیع شدند.

 نیازهای درمانی اسلام‌آبادی‌ها متعدد است

 در ادامه محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه گفت: شهرستان اسلام‌آبادغرب به عنوان بزرگترین تراکم جمعیتی بعد از شهرستان کرمانشاه نیازهای درمانی متعددی داشت الحمدالله با تلاش زیادی که در دولت شهید رئیسی انجام شد امروز شاهد افتتاح اورژانس و بخش ام‌آر‌آی بیمارستان امام خمینی (ره) بودیم. 

وی ابراز امیدواری کرد:  ان‌شاءالله این خدمات درمانی به بیماران این شهرستان‌ و شهرهای همجوار که نیاز به رسیدگی دارند، ارائه شود و از آمد و رفت زائد و خستگی مردم کم‌تر شود

 شبکه  اطلاع رسانی مرصاد