پیر و جوان، مرد و زن سیاهپوش اباعبدالله؛

ایران در سوگ سید و سالار شهیدان/ خروش ملت در عاشورای حسینی

کد خبر: 311148
|
19:05 - 1403/04/26
نسخه چاپی
ایران در سوگ سید و سالار شهیدان/ خروش ملت در عاشورای حسینی
همزمان با روز عاشورا از ساعات اولیه صبح خیمه های عزاداری عاشورا در جای جای ایران به همت جوانان و پیرغلامان و شیفتگان اباعبدالله بر پا شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با فرا رسیدن عاشورای حسینی بار دیگر شمیم عطر حسین (ع) به مشام می رسد و دل های همیشه عاشق را همگام با قافله عشق، نینوایی می کند. در گوشه گوشه این سرزمین پهناور بیرق عزای سید و سالار شهیدان برافراشته شد تا عاشقان عهدی دوباره با آرمان های عاشورا ببندند.

امروز همزمان با روز عاشورا از ساعات اولیه صبح خیمه های عزاداری عاشورا در جای جای ایران به همت جوانان و پیرغلامان و شیفتگان اباعبدالله بر پا شد و حسینه ها، تکایا، مساجد و دسته جات عزاداری میزبان دلداگان حسینی بودند.

مردم ایران به سنت همه ساله در ایام محرم با برپایی عزاداری‌های سنتی عرض ادب و ارادت خود را به ساحت مقدس حضرت ثارالله (ع) نشان دادند و در عاشورای امسال بار دیگر یاد سید و سالار شهیدان را زنده نگاه داشتند.

از ساعات اولیه صبح عاشورا دسته جات عزاداری در جای جای ایران به راه افتاد و خیابان های شهرها و روستاهای سراسر کشور را تسخیر کرد تا شاهد شور حسینی در عاشورای حسینی باشیم.

در میان عزاداران حسینی، حضور گسترده و پرشور کودکان و نوجوانان نیز در کنار پیرغلامان حسینی مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و هیات‌های عزاداری چشمگیر بود و شور حال خاصی به مراسم بخشید.

مردم ایران با حضور پرشور در مراسم عاشورا و دسته جات عزاداری، به سوگواری برای سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش پرداختند.