رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیز داری

بی‌احتیاطی در روشن کردن آتش فجایع جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد

کد خبر: 311116
|
16:29 - 1403/04/19
نسخه چاپی
بی‌احتیاطی در روشن کردن آتش فجایع جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد

به گزارش اسلام آباد خبر ،مجتبی تاسه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد: اظهار داشت: سالیانه در کشور ما صدها مورد آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع رخ می‌دهد و هزاران هکتار از درختان، درختچه‌ها و گیاهان را طعمه حریق می‌کند. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام‌آبادغرب افزود: حریق علاوه بر خسارت اقتصادی فراوان، آثار مخرب زیست محیطی را هم به دنبال دارد، یک بی‌احتیاطی ساده در روشن کردن آتش در عرصه‌های منابع طبیعی توسط عوامل انسانی ممکن است فجایع جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. 

وی تصریح کرد: مردم هنگام ورود به جنگل‌ها و مراتع باید رعایت کنند، در طبیعت در حد امکان آتش روشن نکنند و در صورت روشن کردن نکات ایمنی را رعایت کنند و اطراف آتش را محصور کنند.

 تاسه بیان داشت: بطری‌ها را در طبیعت رها نکنیم نور منعکس شده از بطری‌های رها شده در طبیعت باعث ایجاد حریق میشود. 

وی گفت: انداختن ته سیگار در عرصه‌های منابع طبیعی ممنوع است و نباید ته سیگار و کبریت نیمه افروخته را در طبیعت رها نکنیم. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام‌آبادغرب خاطرنشان کرد: آتش زدن پسماند محصولات زراعی ممنوع و نباید باقیمانده محصولات زراعی را آتش نزنید.

 تاسه عنوان‌کرد: در جهت حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از گسترش آتش در صورت وقوع، ۱۵۰۴ پل ارتباطی رایگان امداد جنگل و مرتع قرارداده شده است. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام‌آبادغرب در پایان گفت: براساس پیش بینی‌ها تیرماه امسال دماهای بیش از نرمال در منطقه به ثبت خواهد رسید 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد