نماینده مردم کرمانشاه در مجلس مطرح کرد:

تأمین اعتبار مشکل اصلی پالایشگاه آناهیتا

کد خبر: 311056
|
17:40 - 1403/04/02
نسخه چاپی
تأمین اعتبار مشکل اصلی پالایشگاه آناهیتا
نماینده مردم شهرستان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اشتغال‌زایی در این استان گفت: مهم‌ترین مشکل برای تأسیس و راه‌اندازی پالایشگاه آناهیتا، تأمین اعتبار این پروژه است

به گزارش اسلام آباد خبر ،فضل‌الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: طی روزهای گذشته وزیر نفت در صحن مجلس شورای اسلامی حضور یافت و گزارشی از عملکرد این وزارت‌خانه را برای نمایندگان تشریح کرد که در حاشیه این جلسه مطالبه عمومی مردم استان کرمانشاه برای تأسیس و راه‌اندازی پالایشگاه آناهیتا پیگیری شد. 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: پالایشگاه آناهیتا از پروژه‌های اثرگذار و مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است که تنها یک هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم دارد و می‌تواند مشکل بیکاری استان را تا حد بسیار زیادی رفع کند. 

رنجبر تصریح کرد: پروژه بزرگ پالایشگاه آناهیتا متأسفانه با مشکل تأمین اعتبار مواجه است که با توجه به صحبت‌های وزیر نفت مبنی بر عزم مدیران این وزارت‌خانه برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام انتظار می‌رود مطالبه و خواست مردم استان کرمانشاه برای تعیین‌تکلیف این پروژه بسیار مهم مورد بررسی قرار گیرد. 

وی ادامه داد: پیگیری تأمین اعتبار پالایشگاه آناهیتا نیازمند حمایت ویژه از سوی مسئولان ارشد دولت است که با توجه به وضعیت بیکاری استان کرمانشاه راه‌اندازی این پالایشگاه می‌توان نقش مهمی در اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و آسیب‌های اجتماعی ایجاد کند. 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پروژه پالایشگاه آناهیتا بیش از ۱۵ سال است که برای اجرا به تصویب رسیده و یک مرتبه نیز توسط وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی کلنگ‌زنی شده اما مجدد برای ادامه فعالیت با مشکل اعتبار مواجه شده است. 

رنجبر با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در مسیر در تردد زائران اربعین قرار دارد، افزود: از وزیر نفت درخواست شد با توجه افزایش ترددها از استان کرمانشاه سهمیه بنزین این استان افزایش پیدا کند.