فرمانده کل ارتش:

دانشگاه امام علی(ع) افتخار دارد که ۱۱۸۴ شهید از این قافله در دامن پر برکت خود پرورش داده است

کد خبر: 311026
|
20:14 - 1403/03/26
نسخه چاپی
دانشگاه امام علی(ع) افتخار دارد که ۱۱۸۴ شهید از این قافله در دامن پر برکت خود پرورش داده است
فرمانده کل ارتش گفت: دانشگاه امام علی(ع) افتخار دارد که ۱۱۸۴ شهید از این قافله در دامن پر برکت خود پرورش داده است و به همین انگیزه فرماندهی معظم کل قوا پرچم و نشان فداکاری را به این دانشگاه اعطا فرمودند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم سالروز اعطا پرچم نشان توسط فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) به ارتش که عصر امروز برگزار شد، اظهار کرد: فداکاری صفتی است که در همه جوامع و فرهنگ ها در طول تاریخ و در پهنه جغرافیا به عنوان یک ویژگی برجسته و مورد تحسین شناخته شده است.

وی افزود: انسان های فداکار کسانی هستند که جان و مال و آسایش و زندگی خود را برای ارزش های والا و برای همنوعان و برای ملت و ناموس ملت فدا می کنند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: برجسته ترین فداکاران آن عزیزانی هستند که جان خود را برای دیگران فدا کردند و فدا می کنند و این دانشگاه افتخار دارد که ۱۱۸۴ شهید از این قافله در دامن پر برکت خود پرورش داده است و به همین انگیزه فرماندهی معظم کل قوا پرچم و نشان فداکاری را به این دانشگاه اعطا فرمودند.

وی گفت: آنانی که در راه ارزش ها جنگیدن و به افتخار جانبازی نائل آمدند آن‌هایی که  تمام عزت ایران را حفظ کردند آنها هم پرچم دار فداکاری هستند. رزمندگانی که در جبهه نبرد سلاح بر دست در مقابل دشمنان این آب و خاک ایستاده اند فرماندهانی که جان و عمر خود، علم و هنر و تجربه خود و سلامتی خود را برای ایستادگی، دفاع و پیروزی تقدیم کردند صاحبان نشان فداکاری هستند.

امیر موسوی بیان کرد: اگر چه میدان اصلی فداکاری جبهه و جنگ است، اما فداکاری محدود به جبهه و جنگ نیست هر جا نیاز باشد برای هدفی بالاتر برای مردم خود از خود و داشته های خود بگذری فداکاری است.

وی ادامه داد: آن جوانان برومند و آن مردان بزرگی که از همه راه های ادامه زندگی راه سربازی را انتخاب کردند شهر و دیار و خانه و خانواده ونزدیکان خود را گذاشته و در مرزها در آسمان ها بر فراز قله ها و براقیانوس ها از کیان کشور حفاظت می کنند آنان نیز فداکارانه هستند که موج می‌زند
خانواده های صبور، فهیم و کم نظیر این عزیزان که با درک عمیق از مردان خود جای خالی آن ها را در خانواده تحمل می‌ کنند و با بردباری رنج دوری از خانواده و نزدیکان را برای همراهی با مردان خود خریدند ستارگان فداکاری هستند.