مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه مطرح کرد:

پرداخت ۷۷۰ میلیارد تومان به مستمری‌بگیران کرمانشاهی

کد خبر: 311005
|
19:24 - 1403/03/20
نسخه چاپی
پرداخت ۷۷۰ میلیارد تومان به مستمری‌بگیران کرمانشاهی
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به پوشش ۴۰ درصدی جمعیت استان از پرداخت ۷۷۰ میلیارد تومان حقوق به مستمری‌بگیران این سازمان طی اردیبهشت‌ماه خبر داد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،اسکندر کاکایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی در پی آن است رفاه، درمان و معیشت بیمه‌شدگان خود را فراهم کند که در استان کرمانشاه ۸۰۳ هزار نفر بیمه‌شده اصلی و افراد تحت تکفل از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند که ۸۷ هزار نفر بر اساس آخرین آمارها مستمری‌بگیر این تأمین اجتماعی استان هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: از لحاظ بیمه‌ای ۲۶۶ هزار نفر از کرمانشاهیان از خدمات درمانی تأمین اجتماعی استان کرمانشاه استفاده می‌کنند که در مجموع ۴۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش این سازمان هستند.

کاکایی بیان کرد: طی اردیبهشت‌ماه سال جاری ۷۷۰ میلیارد تومان حقوق به مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است که طی ماه آینده این رقم بیشتر خواهد شد که این سازمان با سرمایه‌گذاری و کسب درآمد نسبت به پرداخت حقوق به مستمری‌بگیران خود اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته هوشمندسازی خدمات سازمان تأمین اجتماعی مورد توجه قرار گرفته که ۵۹ خدمت به صورت غیرحضوری قابل انجام می‌گیرد و هم‌اکنون نیز لیست هوشمند کردن برای محاسبه دقیق دستمزد و حق بیمه در حال انجام است و چنانچه افراد نسبت به حق بیمه خود اعتراض داشته باشند می‌توانند اعتراض خود را در سامانه ثبت ‌کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: کارفرما طی سامانه لیست هوشمند باید حق بیمه فرد را به صورت آنلاین پرداخت کند و همزمان پیامک عنوان شغلی، میزان حق بیمه پرداختی و مدت زمان پرداخت حق بیمه برای بیمه‌شده پیامک می‌شود تا اطلاع دقیقی از شرایط خود داشته باشد.

افزایش ۱۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان طی ۳ سال اخیر

کاکایی تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی طی سه سال گذشته ۱۴۰ درصد حقوق مستمری‌بگیران را افزایش داده و امسال نیز ۳۵ درصد حقوق این گروه افزایش یافته است و باید بدانیم میزان حق بیمه پرداختی افراد با یکدیگر مختلف است و هر چه این میزان بیشتر باشد پرداختی بیشتری خواهند داشت.

وی با اشاره به تنوع پوشش بیمه‌ای در استان کرمانشاه اضافه کرد: اگر فردی در کارگاه حتی برای یک دقیقه کار کرده باشد و دچار حادثه شود سازمان تأمین اجتماعی مکلف است بر اساس حداقل دستمزد پرداختی حقوق پرداخت کند و میزان پرداخت حق‌بیمه و سابقه بیمه‌ای در میزان پرداختی تأمین اجتماعی تأثیرگذار است و هرچه این دو مورد بیشتر باشد، مستمری بیشتری پرداخت می‌شود.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه عنوان کرد: هم‌اکنون حداکثر پرداختی ۵۰ میلیون تومان و حداقل آن ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان است و بر اساس میزان حق بیمه‌ای که پرداخت می‌شود سازمان تأمین اجتماعی نسبت به پرداخت مستمری اقدام می‌کند و بیمه‌شده باید به صورت منظم حق بیمه خود را بررسی کند.

مستمری بازنشستگان بر اساس حق‌بیمه پرداختی محاسبه می‌شود

کاکایی با اشاره به تجمع برخی مستمری‌بگیران در مقابل سازمان تأمین اجتماعی افزود: برخی مستمری‌بگیران حداقل دستمزد را داشته‌اند و یا مدت پرداخت حق‌بیمه آنها کم بوده است اما انتظار دارند حقوق‌های بالاتری را دریافت کنند که چنین موضوعی قابلیت اجرا ندارد و سازمان تأمین اجتماعی بر اساس تعهدات خود همواره نسبت به پرداخت حقوق افراد مستمری‌بگیر اقدام کرده و این افراد باید در زمان فعالیت در کارگاه نسبت به اصلاح پرداخت حق دستمزد خود اقدام می‌کردند.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی در راستای تکریم مقام زن اقدامات خوبی را انجام داده که با حداقل پرداختی زنان و دختران خانواده می‌توانند خود را بیمه کنند و از مزایای آن استفاده کنند و این سازمان در گذشته تنها در راستای بیمه اجباری مشاغل و اصناف عمل می‌کرد اما‌ هم‌اكنون پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی گسترش پیدا کرده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: زنان و دختران می‌توانند با پرداخت حق‌بیمه ۱۲ درصدی، ۱۴ درصدی و ۱۸ درصدی نسبت به پوشش بیمه‌ای خود اقدام و از مزایای تأمین اجتماعی برخوردار شوند و همچنین در کنار پرداخت حق بیمه خود

می‌توانند از پوشش بیمه‌ای همسر خود برای کاهش هزینه‌ها استفاده کنند.

اجرای طرح بیمه فراگیر ایرانیان توسط تأمین اجتماعی 

کاکایی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در پی افزایش چتر حمایتی بیمه‌ای برای جمعیت استان است تا بتوانیم افراد بیشتری را تحت پوشش داشته باشیم و برای رفاه حال کارفرمایان ۲۰ درصد حق‌بیمه یعنی دو سوم مبلغ را دولت پرداخت می‌کند در مشاغل خاص مانند کشاورزی، نانوایی و جوشکاری این کار صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی اجرای طرح بیمه فراگیر ایرانیان شامل مشاغل آزاد، بیمه زنان و دانشجویان است که اداره‌کل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در بین ادارات رده دوم کشور مقام اول را از لحاظ جوب افراد بیمه‌شده کسب کرد که تنها ۱۱ هزار نفر از بانوان برای خود حق بیمه پرداخت می‌کنند و در مجموع ۲۴ هزار قرارداد جدید در اداره‌کل استان منعقد شده است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: افرادی که نسبت به پرداخت حق‌بیمه اقدام کرده‌اند اما پس از گذشت سه‌ ماه واریز حق بیمه را نداشته‌اند قرارداد آنها لغو می‌شود اما می‌توانند مجدد با مراجعه به سامانه قرارداد جدید را ثبت کنند و سابقه بیمه آنها در این سازمان وجود دارد.

۵۷۰ میلیارد تومان معوقات کارفرمایی در کرمانشاه داریم

کاکایی اذعان کرد: هم‌اکنون در استان کرمانشاه ۵۷۰ میلیارد تومان معوقات کارفرمایی قطعی شده وجود دارد که سعی داریم با تعامل با کارفرمایان این مبالغ را وصول کنیم زیرا درآمد سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق مستمری‌بگیران از همین محل است که سال گذشته ماهانه ۵۳ هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌شد که پرداخت مستمری استان در اردیبهشت‌ماه ۷۷۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی طی سال گذشته نسبت به پرداخت تمام تعهدات خود در مقابل مستمری‌بگیران عمل کرده است اما طی فروردین‌ماه امسال به دلیل افزایش این تعداد معوقاتی در این اداره‌کل وجود دارد که در اسرع وقت پرداخت می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در راستای ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان حذف دفترچه‌های درمانی و الکترونیکی شدن نسخه‌ها در دستور کار قرار گرفت و هم‌اکنون سابقه بیمه‌ای و درمانی فرد در پرونده الکترونیک ثبت می‌شود و پزشک می‌تواند بانک اطلاعاتی بیمار را مشاهده کند و متناسب با آن نسبت به تجویز دارو اقدام کند.

کاکایی تصریح کرد: طی سال گذشته نیز با برنامه‌ریزی صورت گرفته مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه سعی کرده در تمامی شهرستان‌های استان کلينيک درمان مستقیم را احداث کند و اورژانس جدید بیمارستان شهدا مطابق استانداردهای روز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در حوزه درمان خدمات بسیار خوبی را به بیمه‌شدگان خود ارائه می‌دهد که اکثر موالید در بیمارستان حضرت معصومه(س) کرمانشاه متولد می‌شوند و مادران از این امکانات بهره‌مند هستند.