رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور خبر داد:

رتبه ۲۷ کرمانشاه در ساخت مسکن نظامیان

کد خبر: 311000
|
18:55 - 1403/03/19
نسخه چاپی
رتبه ۲۷ کرمانشاه در ساخت مسکن نظامیان
رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه مسکن یکی از نیازهای ضروری و اصلی مردم است که باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم، گفت: استان کرمانشاه دارای رتبه 27 در ساخت مسکن نظامیان است.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از  شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سردار سیدمجید ابن‌الرضا صبح امروز شنبه در نشست شورای مسکن استان کرمانشاه با موضوع بررسی آخرین وضعیت مسکن نیروهای مسلح اظهار داشت: یکی از جلساتی که با حضور رئیس‌جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی به صورت پیوسته و منظم برگزار می‌شد جلسات شورای ملی مسکن بود زیرا ایشان با توجه به اهمیت موضوع طرح نهضت ملی مسکن را اجرایی کردند.

رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور گفت: بر همین اساس دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن را برای خانه‌دار کردن مردم آغاز کرد که نیاز سالانه کشور ۱.۲ میلیون خانه است که برای جبران کمبود مسکن نیازمند ۲ میلیون واحد مسکونی هستیم و همچنین ۲۴ میلیون زوج جوان در آینده نزدیک نیازمند مسکن هستند که باید برای بازسازی ۸ میلیون مسکن برنامه‌ریزی کنیم.

ابن‌الرضا تصریح کرد: موضوع مسکن نیروهای مسلح به صورت منظم به رهبر معظم انقلاب گزارش می‌شود که ایشان تأکید ویژه‌ای برای مسکن کارکنان نیروهای مسلح دارند و در دیداری فرمودند هرچه در توان دارید در این حوزه فعالیت کنید تا نیازها برطرف شود.

وی ادامه داد: میانگین خرید مسکن در استان کرمانشاه در سال یک‌هزار و ۴۰۲ بر اساس آمارهای وزارت راه و شهرسازی ۳۶ میلیون تومان به ازای هر متر مربع است که این میانگین برای کشور ۴۷ میلیون تومان بوده و مسکن در کنار بازار ارز، سکه، خودرو مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.

رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور افزود: استان کرمانشاه بر اساس شرایط موجود در حوزه ساخت و اجرای پروژه‌های مسکن نیروهای مسلح در رتبه ۲۷ کشور قرار دارد که نیازمند برنامه‌ریزی مناسب در این حوزه است.

ابن‌الرضا بیان کرد: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز تأکید ویژه‌ای برای خانه‌دار شدن کارکنان در زمان انجام خدمت دارند و مسئولان کشور برای اجرای پروژه‌های مسکن عزم جدی دارند که سال گذشته ۴۸ درصد تفاهم‌نامه‌ها با وزارت راه و شهرسازی محقق شد که این عدد برای امسال ۹۳ درصد برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر افرادی نسبت به قرمز بودن فرم «ج» خود در وزارت راه‌ و شهرسازی معترض است می‌تواند با مراجعه به ادارات راه و شهرسازی استان‌ها نسبت به برطرف‌کردن مشکل برای ثبت‌نام در سامانه نیروهای مسلح اقدام کند.

رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور با اشاره به لزوم همکاری شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساخت، عنوان کرد: برای صدور پروانه ساخت نیروهای مسلح همانند سایر مردم ملزم به دریافت مجوز هستند که در طرح نهضت ملی مسکن ۳۰ درصد تخفیف به همراه تقسیط مبالغ پرداختی لحاظ شده تا اجرای پروژه‌ها دچار وقفه نشود و در سریع‌ترین زمان ممکن خانه‌ها تحویل متقاضیان شود.