هنگ‌کنگ 2 - ایران 4؛

انتخابی جام جهانی فوتبال| هت‌تریک طارمی و گل سردار؛ ناجی تیم ملی از اشتباهات شجاع!

کد خبر: 310992
|
22:18 - 1403/03/17
نسخه چاپی
انتخابی جام جهانی فوتبال| هت‌تریک طارمی و گل سردار؛ ناجی تیم ملی از اشتباهات شجاع!
دیدار تیم‌های ملی فوتبال هنگ‌کنگ و ایران با پیروزی پسران سپیدپوش کشورمان پایان یافت.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از  خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب هفته پنجم رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2026 فوتبال، از ساعت 15:30 به وقت ایران در استادیوم ملی هنگ‌کنگ که با حضور تماشاگران هنگ‌کنگی پر شده بود، به مصاف تیم ملی فوتبال این کشور رفت.

شاگردان امیر قلعه‌نویی که دیدار رفت در تهران را با نتیجه 4 بر صفر در همان هفته نخست با برتری به پایان رسانده بودند، در این دیدار با ترکیبی متفاوت به میدان رفتند تا قلعه‌نویی با توجه به محرومیت محمدحسین کنعانی‌زادگان، از محمدامین حزباوی در ترکیب فیکس دفاعی استفاده کند.

این بازی که از ساعت 20 شب به وقت محلی آغاز شده بود، تحت تأثیر رطوبت شدید هوا پس از بارندگی قرار گرفت. ایرانیان مقیم هنگ‌کنگ نیز با استقرار در بخش جنوبی ورزشگاه، تیم ملی را همراهی کردند. تیم ملی در همان نیمه نخست و دقایق ابتدایی روی دروازه میزبان فشار آورد.

روی خطای هند مدافع هنگ‌کنگ، تیم ملی توسط مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی به پیروزی رسید اما این گل خیلی سریع با اشتباه و کوتاهی شجاع خلیل‌زاده توسط هنگ‌کنگ جبران شد. در ادامه باز هم پنالتی به داد تیم ملی رسید تا خطا روی طارمی با گل او همراه شود. نیمه نخست با برتری یوزها پایان یافت.

در نیمه دوم اما باز هم مهدی طارمی بود که با یک ضربه زیبا و فنی، ایران را یک گل دیگر پیش انداخت اما روی اشتباه خط دفاعی به‌ویژه شجاع خلیل‌زاده، خیلی زود این گل پاسخ داده شد. در ادامه سردار آزمون هم بازی خوب خودش را با یک گل انفرادی تکمیل کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در حالی موفق به کسب پیروزی ۴ بر ۲ مقابل هنگ کنگ شد که مهدی طارمی توانست سه گل نخست ایران را به ثمر برساند و سردار آزمون گل چهارم را وارد دروازه تیم میزبان کرد.از این رو فیفا تصمیم به انتخاب مهدی طارمی به عنوان بهترین بازیکن این دیدار گرفت.

هنگ‌کنگ 2
گل: هی وی‌ما 14 - پینتو 60

ایران 2
گل: مهدی طارمی 14 و 34 (پ) 56 - سردار آزمون 65

ترکیب تیم ملی هنگ کنگ: یاپ هونگ فای، لئون جونز (۷۳- اولیور گِربیش)، ژوزه د سوزا گونکالوس، زی‌نام یوئه، وان سیو جان، تان چون لوک، چان شینیچی، جونینیو (۷۶- استفان)، چان‌مینگ رابی وو (۷۳- چئوک‌پان نیان) رابی وو، هی وی ما (۵۷- آنتونی پینتو) و مت او.
ترکیب تیم ملی ایران: سیدپیام نیازمند، محمدامین حزباوی، شجاع خلیل‌زاده، آریا یوسفی (۶۶- صالح حردانی)، سید ابوالفضل جلالی (۶۶- میلاد محمدی)، محمد قربانی، سامان قدوس (۷۸- امید نورافکن)، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی طارمی (۲+۹۰- جواد آقایی‌پور) و سردار آزمون (۷۸- شهریار مغانلو).