یاداشت

پیاده‌روها در تسخیر مغازه داران و دستفروشان

کد خبر: 310958
|
08:24 - 1403/03/09
نسخه چاپی

به گزارش اسلام آباد خبر ، سالهاست که در این شهر حقوق شهروندی در برخی حوزه ها پایمال شده و« کسی سر بر نیارد کرد پاسخ گفتن و قبول مسئولیت را!»

 

پیاده روهایی که به جای پذیرش و استقبال از قدوم مردم، باید از جور چرخ گاریهای میوه فروش و تجاوز مغازه داران به حریمش، سخت بنالد.

 

صدای نفس نفس پیاده روهای خسته جانِ بی رمق به گوش میرسد. چون میبینند هویتشان از دست رفته! پیاده روهایی که دیگر پیاده رو نیستند!

 

فرایند مسدود شدن پیاده روها با سرعت سپری میشود تا جائی که در بعضی از خیابانها، موانع، پیشروی و تجاوز مغازه داران به حریم پیاده رو، عابرین را وادار کرده در خیابان تردد کنند ،و خطرات تصادف با وسایل نقیله را بجان بخرند .

 

اهمال کاری و کوتاهی مدیران شهرداری در گذشته، مانع رشد فرهنگ شهروندی، حس تعلق به شهر و مشارکت عموم در نظم و انضباط شده است. لذا باید عزم همه دستگاهها و ادارات بر این مهم جزم شود، تا حیات دوباره به شهر باز گردد و عناصر زیبایی بخش و  استاندارد در حوزه شهری رعایت شود.

 

باتوجه به نارضایتی عمومی از مسدود_شدن پیاده رو و عدم ساماندهی آنها در طی سالهای گذشته، رسیدگی به این موضوع، برجسته و حیاتی است و در حل این معضل، تنها شهرداری مرجع رسیدگی و پاسخگویی نیست. سایر نهادها و دستگاهها ازجمله شورای شهر ،فرمانداری،صمت ،اتاق اصناف و در مجموع شورای تامین شهرستان  هم در حل این موضوع سهیمند.

 

با توجه به اهمیت حقوق مردم شریف اسلام آباد غرب و رسالت رسانه بامداد در دفاع از حق همشهریان محترم، این رسانه تا حصول نتیجه پیگیر موضوع خواهد بود.

علی فرخی

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد