پس از کرمانشاه این بار در اسلام‌آبادغرب؛

مشاغل مزاحم داد اسلام‌آبادی‌ها را هم درآورد

کد خبر: 310808
|
09:27 - 1403/01/31
نسخه چاپی
مشاغل مزاحم داد اسلام‌آبادی‌ها را هم درآورد
پدیده فعالیت مشاغل مزاحم در سطح شهر به شهرستان‌های استان کرمانشاه هم کشیده شده تا جایی که موجبات نارضایتی مردم اسلام‌آبادغرب را نیز فراهم آورده است.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل ازخبر نگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ فعالیت برخی از صاحبان کسب و کار بی‌توجه به حقوق شهروندی سبب گلایه‌مندی مردم شده است؛ معضلی که در شهرستان اسلام‌آبادغرب نیز دیده می‌شود.

 

خیابان چمران در اسلام‌آبادغرب یکی از مناطقی است که در تصرف نمایشگاه‌های فروش خودرو و تعدادی اصناف خدمات خودرویی قرار دارد به گونه‌ای که پارک خودرو‌ها  در  پیاده‌رو و راه‌بندان موجب نارضایتی عمومی شده است.

 

بوروکراسی اداری مانع انتقال مشاغل مزاحم است

 

علی فرخی‌؛ شهروند اسلام‌آبادی در گفتگو خبرنگار مرصادنیوز؛ اظهار داشت: متاسفانه اسلام‌آبادغرب از سوءمدیریت شدید رنج می‌برد و کسی هم دلسوز این شهر نیست.

 

وی افزود: هر نقطه از شهر را نگاه کنید یک یا چند مشکل حاد دارد که با اندکی درایت می‌توان آن‌ را حل کرد که یکی از مشکلات اساسی این شهر مسدود شدن خیابان بیمارستان توسط بنگاه‌داران فروش خودرو است که نه تنها پیاده‌رو بلکه خیابان را هم در تسخیر خود دارند.

 

فرخی تصریح کرد: شهرداری در سال‌های گذشته با مراجعه افراد مطالبه‌گر و دلسوز قرار شد این بنگاه‌داران را به خارج از شهرستان انتقال دهد اما کارشکنی شوراهای شهر و سوءمدیریت شهرداران مانع از رفع مشکل شد.

 

وی عنوان کرد: شاید مشکل بزرگ به نظر بیاید اما با یک فراخوان بسیاری از شهروندان حاضر هستند با مشارکت و سرمایه‌گذاری، زمین در اختیار اتحادیه‌ها و شهرداری قرار دهند اما بوروکراسی اداری و ضعف مدیریت تاکنون مانع از انجام کار شده است.

 

گلایه‌های مردمی از فعالیت نمایشگاه‌داران خودرو در اسلام‌آبادغرب

 

هوشنگ مطایی؛ یکی دیگر از شهروندان اسلام‌آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز؛ اظهار داشت: بنده به همراه تعدادی از شهروندان ساکن در خیابان شهید چمران به دلیل وجود نمایشگاه‌های اتومبیل و مزاحمت‌های متعدد در این خصوص معترض بوده و از اصحاب رسانه تقاضامندیم در این باره اطلاع‌رسانی و پیگیری‌های لازم را به‌عمل آورند.

 

احداث شهرک نمایشگاهی در خارج از شهر اسلام‌آبادغرب

 

امیر سعید جلیلیان؛ سرپرست شهرداری اسلام‌آبادغرب در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد؛ گفت: به زودی موضوع انتقال مشاغل مزاحم به ویژه  نمایشگاه‌داران که منجر به مزاحمت‌‌های ترافیکی و ایجاد مزاحمت برای مردم شده  مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: رفع و حل معضل فعالیت مشاغل مزاحم در دستور کار قرار گرفته است و به زودی به احداث شهرک نمایشگاهی در خارج از شهر خواهیم پرداخت.

 

پیاده رو‌ها در تصاحب نمایشگاه‌داران خودرو

 

بهادرنیا نیز در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز؛ گفت: بر اساس قانون، پارک خودرو در داخل پیاده‌رو و حریم گذرگاه عابر پیاده ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهیم  کرد.

 

رئیس‌پلیس راهور شهرستان اسلام‌آبادغرب   با اشاره به اینکه پیاده‌رو متعلق به همشهریان است، افزود: در این راستا اعتراضات زیادی به ما انعکاس داده شد.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه تعدادی از نمایشگاه‌داران اتومبیل  با پارک کردن وسیله نقلیه خود در پیاده‌رو موجب سد معبر می‌شوند.

 

بهادرنیا اذعان داشت: این موضوع موجب اعتراض تعدادی از شهروندان شده و ضروری است نمایشگاه‌داران نسبت به پارک نکردن خودرو ها در پیاده‌رو اهتمام داشته باشند.

 

رئیس‌پلیس راهور شهرستان اسلام‌آبادغرب عنوان کرد: در خیابان شهید چمران به صاحبان نمایشگاه خودرو تذکر دادیم و دستور مقام قضایی مبنی بر توقیف سیستمی را به مالکان نمایشگاه ارائه کردیم البته پیشنهاد بنده مانند مشاغل فنی، انتقال نمایشگاه‌ها به بیرون از شهر است.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ پدیده مزاحمت مشاغل مزاحم در هر جا چه کلانشهر کرمانشاه و چه شهرستانی چون اسلام‌آبادغرب موجب نارضایتی عمومی و تضییع حقوق شهروندی می‌شود که امیدواریم به زودی شاهد رفع این معضل باشیم.

 

 

    پربازدیدترین ها