تصویب قطعنامه درخواست آتش‌بس در غزه در شورای حقوق بشر سازمان ملل

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه پنج قطعنامه درباره جنگ غزه از جمله قطعنامه‌ای با موضوع درخواست از رژیم صهیونیستی برای برداشتن سریع محاصره و تمام اشکال دیگر مجازات دسته‌جمعی علیه این باریکه و برقراری فوری آتش‌بس را تصویب کرد.

کد خبر: 310770
|
21:51 - 1403/01/18
نسخه چاپی
شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه پنج قطعنامه درباره جنگ غزه از جمله قطعنامه‌ای با موضوع درخواست از رژیم صهیونیستی برای برداشتن سریع محاصره و تمام اشکال دیگر مجازات دسته‌جمعی علیه این باریکه و برقراری فوری آتش‌بس را تصویب کرد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه از همه کشورها درخواست کرد اقدام فوری برای جلوگیری از نقل‌وانتقال اجباری و ادامه‌دار فلسطینی‌ها از یا در داخل غزه اتخاذ کرده و فروش، انتقال و تغییر مسیر تسلیحات، مهمات و دیگر تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

 

به نوشته پایگاه «خلیج تایمز» پنج قطعنامه تصویب شده در شورای حقوق بشر سازمان مرتبط با وضعیت حقوق بشر در فلسطین اشغالی از جمله قدس شرقی، اجرای حقوق کودکان و حمایت اجتماعی فراگیر، حق تعیین سرنوشت برای مردم فلسطین، حقوق بشر در منطقه جولان اشغالی و شهرک‌های اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی از جمله قدس شرقی و جولان اشغالی سوریه بودند.

 

شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه درباره وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی و الزام برای تضمین پاسخگویی و عدالت را با ۲۸ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع تصویب کرد. در این قطعنامه از رژیم صهیونیستی به عنوان نیروی اشغالگر خواسته شد به اشغالگری خود در سرزمین‌های فلسطین اشغالی از جمله قدس شرقی پایان دهد.

 

این شورا همچنین از رژیم صهیونیستی درخواست کرد فورا محاصره و دیگر اشکال مجازات دسته جمعی علیه نوار غزه را برداشته و خواستار یک آتش‌بس فوری در نوار غزه شد.

 

این شورا همچنین از همه کشورها خواست فروش، نقل وانتقال و تغییر مسیر تسلیحات، مهمات و دیگر تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و خواستار گزارش کمیسیون تحقیقات مستقل بین‌المللی نسبت به سرزمین‌های فلسطین اشغالی درباره نقل‌وانتقال و فروش مستقیم و غیرمستقیم تسلیحات، مهمات، قطعات، اجزا و کالاهای دارای کاربری دوگانه به اسرائیل و ارائه این گزارش به جلسه پنجاه و نهم شورا شد.

 

این شورا همچنین قطعنامه مربوط به حق تعیین سرنوشت برای مردم فلسطین را با ۴۲ رای مثبت، ۲ رای منفی و سه رای ممتنع تصویب کرد. این قطعنامه از رژیم صهیونیستی به عنوان نیروی اشغالگر خواست فورا به اشغال سرزمین‌های فلسطین از جمله قدس شرقی پایان دهد، موانع علیه حاکمیت و استقلال سیاسی و تمامیت ارضی فلسطین را رفع کند و همچنین در آن از راه حل ۲ دولتی حمایت کرد.

    پربازدیدترین ها